Onderwerp: Kleurig proeverijtje
Voor een topsy turvy bruidstaart opdracht eind mei kwamen de dames gisteravond proeven. Ze wilden graag alle vijf de lagen van de taart een andere smaak, en dat hebben ze geweten! Ik had 9 taartjes gemaakt met verschillende smaken/combinaties, en het kiezen was natuurlijk erg moeilijk... Zelfs degene die aangaf niet van taart en marsepein te houden heeft alle proefstukjes opgegeten! Dat viel dus reuzemee!
Ze hadden de taart van internet gehaald en in eerste instantie moest ie precies zo worden. Maar bij het zien van alle kleurige taartjes werd dat als snel anders en hebben ze zelf kleurtjes uitgekozen voor de verschillende lagen. Ook de afwerking en decoratie mag ik nu zelf gaan invullen, dus wat wil een taarten-muts nog meer! Kan ik er toch nog een eigen stempeltje opdrukken, leuk!
Ik heb hard geprobeerd om er niet al teveel werk van te maken. Geen decoraties op de taartjes dus. Laten we het er maar op houden dat de uitdaging meer lag in het maken van de verschillende vullingen en vooral de afwas van alle bakjes, lepeltjes en messen!
PS Voor de nieuwsgierigen onder jullie, ze zijn gegaan voor de smaken: Chocolade taart met karamel en chocolade creme, amaretto creme met stukjes amarettini (een van mijn eigen favorieten!), chocoladetaart met koffie creme en pure chocoladecreme, citroencreme met bosbessenjam en tot slot vanillecreme met frambozengelei.