1

Onderwerp: wat moet ik hier nu mee?

Ik heb vandaag een opdracht gekregen voor een cars stapel. Nu valt de datum van de verjaardag van de jongen precies in de periode als wij op vakantie zijn. Nu is mijn vraag, hoe moet je een stapeltaart invriezen. Mij lijkt apart van elkaar. Maar kan ik dat aan een klant over laten. Dus zij zal hem dan zelf moeten ontdooien en in elkaar zetten. Ik heb het zelf nog nooit gedaan, dus vandaar dat ik er advies over wil hebben. Ben erover aan het denken om de opdracht af te zeggen. Wat vinden jullie?

Veel liefs Rafaëla

2

Re: wat moet ik hier nu mee?

Ik zou ook zeker aan de klant vragen of zij een taart willen die al is ingevroren! Ik zou dat persoonlijk niet willen.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

ja dat was ik zowieso al van plan,maar ik weet niet of ik het zelf wil. Ik maak hem dan vers en dan moet de klant hem dus invriezen en daarna ontdooien. Als je het niet helemaal goed doet loopt je taart uit etc. Ik denk dat ik dat niet aandurf.

Veel liefs Rafaëla

4

Ik heb weleens hier gelezen dat bij het ontdooien alles ging smelten. Alle kleuren door elkaar gelopen enz. Dus lijkt mij niet handig. Maar je kan ook een  best buiten de koelkast bewaren. Gewoon een donkere koele plek, houdt wel rekening met vullen. Dus geen slagroom bv.
Het ligt er natuurlijk wel aan hoelang ze hem dan moeten bewaren. Bij mij was de taart al 6 dagen oud en smaakte nog steeds heel lekker. Gevuld met opgeklopte ganache en banketbakkersroom van dr Oetker mix. Je moet natuurlijk dan ook erg goed tremperen anders droogt hij uit.

Veel succes!

5

ik heb de opdracht afgezegd,want ik voelde me er niet goed bij. Het zou een aantal dagen later zijn,maar toch. Voelde me er niet fijn bij.

Bedankt in ieder geval voor jullie reactie!

Veel liefs Rafaëla

6

Ottolien schreef:

Ik zou ook zeker aan de klant vragen of zij een taart willen die al is ingevroren! Ik zou dat persoonlijk niet willen.

hoi,
als je bij een bakker een taart koopt komt hij ook altijd al uit de vriezer, ik heb bij een bakker gewerkt.
het kan echt geen kwaad hoor in vriezen je proeft geen verschil...

groetjes nicole

7

Rafaela schreef:

ik heb de opdracht afgezegd,want ik voelde me er niet goed bij. Het zou een aantal dagen later zijn,maar toch. Voelde me er niet fijn bij.

Je had hem bij bakken voor anderen kunnen zetten
Wellicht dat je hem dan niet kunt maken maar je kunt zo wel iemand vinden die hem wel kan maken,.. zo heb je zowel je klant.. als een collega :)

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

8

nicole schreef:
Ottolien schreef:

hoi,
als je bij een bakker een taart koopt komt hij ook altijd al uit de vriezer, ik heb bij een bakker gewerkt.

Maar toch verwachten ze bij ons wel een verse taart die niet ingevroren is, wat ik ook liever zou hebben. Ik zou het ook liever willen weten als ie wel ingevroren wordt.
Ben het wel met je eens dat je geen verschil proeft.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

9

Bommeltje schreef:
Rafaela schreef:

Je had hem bij bakken voor anderen kunnen zetten
Wellicht dat je hem dan niet kunt maken maar je kunt zo wel iemand vinden die hem wel kan maken,.. zo heb je zowel je klant.. als een collega :)

Ik had de klant via bakken voor anderen gekregen en ze had ook meteen zelf een nieuwe oproep geplaatst. Maar toch bedankt  voor de tip, dat kan ik in ieder geval inmijn achterhoofd houden voor een volgende keer.

Veel liefs Rafaëla

10

Pooh schreef:
nicole schreef:
Ottolien schreef:

hoi,

Maar toch verwachten ze bij ons wel een verse taart die niet ingevroren is, wat ik ook liever zou hebben. Ik zou het ook liever willen weten als ie wel ingevroren wordt.
Ben het wel met je eens dat je geen verschil proeft.

Ik ben het met pooh eens dat de klant een verse taart verwacht, als ze het goedvinden dat hij is ingevroren,dan is het geen probleem. Maar nu moest de klant hem dus dan zelf invriezen en met ontdooien heb ik hier en daar toch wel vaker verhalen gelezen dat de kleuren van de taart kan doorlopen enz. Vandaar dat ik de opdracht af heb gezegd.

Bedankt voor jullie meningen!

Veel liefs Rafaëla