1

Onderwerp: als je dan toch thuis moet wachten op een pakketje....

kan je natuurlijk net zo goed alvast gaan oefenen voor de bruidstaart van volgende week en wie weet lukt het in een keer goed en ben je gelijk klaar???? en zo kom je natuurlijk ook lekker de tijd door die je vader op de operatietafel moet doorbrengen.
ik moet dus voor volgende week een grote bruidstaart opdracht maken.
1 stapel van 3 taarten met bovenop een lussenstrik
en 2 losse taarten waarvan 1 een lint er om moet krijgen met boven op een plattere strik.
het zijn eigenlijk mijn eerste echt serieuze strikken met de hand gemaakt, graag met een kritisch oog kijken of ik ze op een bruidstaart kan plaatsen of moet ik nog een nieuwe maken. ik ben er wel tevreden over maar zie nog wel iets verbeter punten. o.a. dat op de foto van de platte strik de rechterlus toch iets ongelijk loopt ten opzichte van de linker lus. dit heb ik inmiddels aangepast.
alle tips en kritieken zijn natuurlijk altijd welkom, maar nu dus helemaal. alvast bedankt hiervoor.
http://pic40.picturetrail.com/VOL359/11343739/21328602/364092852.jpg

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

2 Laatst bewerkt door Miss Pebble (12-05-2009 12:33)

Re: als je dan toch thuis moet wachten op een pakketje....

Keurig strakke strikken hoor!
Ik zou zelf bij de rechterstrik in de lussen nog wel plooitjes maken (bij de knoop).

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

3 Laatst bewerkt door kwebbeltje (12-05-2009 12:43)

okee gaan we doen, dank je wel. hij is idd wel heel erg plastisch zo ja , thanks!

hmmmmm. daar was hij al weer teveel voor uitgehard. maar de lussen liggen nog los en toen ik ze iets uit elkaar haalde zag je de lussen iets meer naar binnen gaan waardoor het ook al iets minder stijf was.
http://pic40.picturetrail.com/VOL359/11343739/21328602/364093881.jpg

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

4

hoi,

ik zou aan de grote strik niets meer doen, bij de 'platte'  strik misschien de uiteinden (onderkant) iets omhoogzetten voor het speels effect? (niet echt nodig hoor!)
Ik denk dat je bruidspaar hier in ieder geval tevreden mee is, en dat je zelf het meestse kritiek hebt ;)

Succes met de rest van de taart!

groetjes, Lis   
ik droom taarten, nu nog maken zoals ik ze droom

5

Je grote strik is echt supermooi!

Life is uncertain... do the wud first! ;)

6

Het is een keurig nette strik!
Als dat de bedoeling is dan zit je goed.
Als je een wat geplooider speelser effect wil hebben moet de strik iets breder gemaakt worden nu is de strik wat recht langwerpig en te smal om te plooien zeg maar als je hem breder maak worden de lussen wat driehoekig met plooitjes.
Je had ook groefjes in de lussen kunnen maken net of ze plooien.
Dat zie je bij wendy d'r biendag taart ook in de strikken.
Ik zelf persoonlijk vindt de bredere strikken mooier voor bovenop de taart , maar het blijft moeilijk want voor een bruidstaart moet hij ook weer niet te rommelig eruit zien .
Ik bekijk hem nu kritisch maar denk dat het bruidspaar daar helemaal niet op let en denk ook niet dat je wat aan mijn reactie heb nu :lol:

Vanaf nu geef ik ook Boetseerworkshops!
Kijk voor meer informatie op de site van Taart en Decoratie!!

7

Natacha schreef:

Het is een keurig nette strik!
Als dat de bedoeling is dan zit je goed.
Als je een wat geplooider speelser effect wil hebben moet de strik iets breder gemaakt worden nu is de strik wat recht langwerpig en te smal om te plooien zeg maar als je hem breder maak worden de lussen wat driehoekig met plooitjes.
Je had ook groefjes in de lussen kunnen maken net of ze plooien.
Dat zie je bij wendy d'r biendag taart ook in de strikken.
Ik zelf persoonlijk vindt de bredere strikken mooier voor bovenop de taart , maar het blijft moeilijk want voor een bruidstaart moet hij ook weer niet te rommelig eruit zien .
Ik bekijk hem nu kritisch maar denk dat het bruidspaar daar helemaal niet op let en denk ook niet dat je wat aan mijn reactie heb nu :lol:

tuurlijk heb ik wat aan je reactie :p is het niet voor nu, dan toch voor een volgende keer toch?
als ik heel veel commentaar krijg, dan maak ik zeker een nieuwe, als het wel mee valt dan hou ik deze. of misschien maak ik zowieso alsnog een nieuwe whahahha weet ik veel:P

Ik vind ze super mooi en heb geen tips. Zit gewoon vol bewondering te genieten van de strikken.

Ik hoop dat het met je vader goed gaat!!!

Veel liefs van Jos

9

Ik vind ze ook erg goed geslaagd.....
Beterschap met je vader......

10

ik vind ze allebei erg mooi .

groetjes brigitta
mijn blog:  http://thehighteastamper.blogspot.com/

11

allebei erg mooi hoor!

Beterschap voor je paps!

Veel liefs Rafaëla

12

Ik had nog niks gezegd over je andere strik...die is heel mooi! zie niks wat daaraan anders zou kunnen of moeten.
Heb je ze gedust?
En ook nog beterschap met je pa!

13

Ik vind ze er heel mooi uit zien!!

14

Ik vind ze ook mooi!!

15

Ik vind ze ook allebei erg mooi, maar ik denk dat de platte strik ook wat plooitjes mist. Hij is nu wel erg strak. Maar als dat de bedoeling is dan is dat goed gelukt natuurlijk.

16 Laatst bewerkt door kwebbeltje (12-05-2009 18:23)

heb er toch maar nog 1 gemaakt, en misschien maak ik er nog wel 1 en nog 1.... :S
hij moet nog in elkaar gezet worden, dus nog niet alles zit op de juiste plaats. en hij is alleen nog maar iets geglitterd, nog niet zilver.  is dit beter zo?
http://pic40.picturetrail.com/VOL359/11343739/21328602/364121338.jpg
ik maak er gewoon ene paar en kiijk dan welke het beste past bij de gehele taartengroep ;)

Ik dacht al bij de eerste platte strik, wat mis ik toch? Maar nu je de 2e platte strik gemaakt het snap ik het: de plooien. De laatste vind ik super mooi, niets meer aan doen!

Ik hoop dat alles goed is gegaan met je vader!

18

Deze lijkt inderdaad meer op "stof". Ik vind ze hoe dan ook alle 3 erg knap gemaakt. Ik ben zelf nog niet toe aan het strikken maken, maar zal er toch een keer aan moeten geloven.:rolleyes:

"They claim everyone was born, but I don't recall it. Maybe I was having one of my blackouts "

Zo is 'ie inderdaad nog v

20

Zo he, ik had niet gedacht dat je er veel aan kon verbeteren, maar 't ziet er stukken mooier uit zo!!  Ben benieuwd naar het totaal plaatje als je hele taart af is!

Lieve groet,

Suzanne

p.s. beterschap voor je vader. Ik weet er helaas alles van als je een zieke ouder hebt; sloooopend.

21 Laatst bewerkt door Natacha (12-05-2009 19:20)

Lijkt ook wel of ik altijd aan de pc zit maar kijk toevallig weer en zie jouw bericht :).
deze vindt ik veel mooier ja de lussen zijn mooi breed ......alleen het middenstuk lijkt nu iets te klein te strak aangetrokken zeg maar die zou je nu weer van de andere strik misschien kunnen gebruiken die was was groter als je deze strik op de taart zet blijft hij ook mooi staan en lijkt hij net echt mooi ook zo die iets omgevouwen randen.
ik vindt persoonlijk deze strik het mooist lekker wat grover voor op een taart .
Als je een strik van echt lint maak en op een taart zou zetten dan zou hij ook zo omvouwen en niet heel strak blijven staan.

Als je bij de koekjesfee kijk:
http://www.dekoekjesfee.be/nl/taarten en dan naar beneden scroll 9e taart ...er staat bij Inge dan zie je een taart met een bruine strik toevallig kwam hij ineens bij mij op omdat ik die strik zo mooi vondt op de taart heb hem hier voorbij zien komen en wilde hem onthouden .
Voor iedereen een persoonlijke mening maar dit vindt ik een hele mooie echt lijkende strik

Hoop dat je er wat aan heb en zo op jouw ideale strik kom

22

Nou zal ik ook maar even mijn mening geven dan?
Ik denk niet dat je er veel aan hebt, ik heb namelijk nog nooit in mijn leven een strik gemaakt, maar goed.
Ik vind de tweede strik echt schitterend. De eerste is ook heel mooi maar de 2e is veel werkelijker. En de eerste is helemaal super!
Ik ga dus voor strik 2!

Enneh...sterkte met je vader!
Hoop dat ie snel weer beter is.

Er schijnt altijd wel ergens de zon

23

kwebbeltje schreef:

heb er toch maar nog 1 gemaakt, en misschien maak ik er nog wel 1 en nog 1.... :S
hij moet nog in elkaar gezet worden, dus nog niet alles zit op de juiste plaats. en hij is alleen nog maar iets geglitterd, nog niet zilver.  is dit beter zo?
http://pic40.picturetrail.com/VOL359/11 … 121338.jpg
ik maak er gewoon ene paar en kiijk dan welke het beste past bij de gehele taartengroep ;)

Deze is super niets maar aan doen! :thumb:

Als ieder mens een ander mens gelukkig zou maken, was de gehele wereld gelukkig
groetjes saskia

24

Ik geniet van alles wat je plaatst! je maakt zulke mooie dingen! strik 2 is inderdaad mooier! (de linten die onder de knoop van de strik uitkomen zou ik persoonlijk iets dikker maken, echt alleen waar ze onder de knoop vandaan komen...)
Beterschap met je vader en verheug me op de volgende foto;s van je! :)

25

De 2e platte strik vind ik veel mooier dan de eerste, hij lijkt echter. Wat heb je trouwens ertussen zitten, zijn dat watten ofzo? En blijft dat dan niet plakken? En die grote strik...wow! Hoe krijg je die lussen zo mooi strak? Ik heb pas een strik gemaakt (m'n tweede pas), maar bij mij lukte dat niet zo mooi. Heb je tips?