1

Onderwerp: Drogen van Figuurtjes

Ik wil een bruidspaar gaan maken maar hoelang moet zoiets minimaal drogen?
En hoe laten jullie dat drogen? In een bakje of iets anders?

Alvast bedankt

2

Re: Drogen van Figuurtjes

ik laat het een aantal dagen, ligt aan het weer, aan de vochtigheid, maar als het droog is merk je dat vanzelf, maar ik laat in een gebaksdoos drogen omdat het dan afgesloten is maar niet luchtdicht, maar om de stofjes en katteharen tegen te houden vind ik dit een goede oplossing. daarna gaan ze in een tupperwaredoos

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

3 Laatst bewerkt door Annelies (12-05-2009 00:00)

Het ligt eraan waarvan je het bruidspaar maakt.....
Marsepein heeft een (veel) langere droogtijd nodig dan fondant.
Marsepein neemt moeilijk tylose op, terwijl fondat met tylose behoorlijk snel droogt.

Meestal wil het bruidspaar het toppertje bewaren en zou ik dus kiezen voor fondant met tylose.
Drogen doe ik in een hard plastic doorzichtige "brooddoos" die ik iets laat openstaan.
Zo droogt het en wordt toch beschermd tegen stof etc.

Hoop dat je er iets aan hebt ;)

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

Dank jullie wel!! Ik denk dat ik nu wel goed uit de voetten kan met het maken van het bruidspaar

5

Als ik voor een bruidspaar maak, dan gebruik ik meestal fondant. Dit omdat het sneller droogt, maar ook omdat het minder zwaar is dan marsepein. In marsepein zit tenslotte amandelen. OOk mijn ervarig is, dat ze het meestal willen bewaren, ik zet het meestal op een stuk piepschuim (halve dummy) met sateprikkers, zo kunnen ze mooi rechtop drogen, en doe dit in een grote curver bak, zodat ze goed stofvrij blijven staan. Dan zorg ik dat er alvast gaatjes zitten, in het zilverkleurige taartrand zodat ze zo op de bruidstaart kunnen. Zo blijven ze goed staan en rollen ze niet om.

succes en we  zijn benieuwd naar het resultaat!!

Overwin woede met liefde, overwin het kwade met het goede. (boehda)         www.taartenomopteeten.mijnalbums.nl