1

Onderwerp: Cupcakes ideeen + en vragen (sorry best veel)

hoi allemaal,

over 4 weken wordt mn dochter 2 jaar.
ik wil dit keer geen grote taart maken maar lekkere cupcakes.
nu heb ik er nog helemaal niks  voor in huis, wel wat ideeen.

qua vulling wil ik het zo gaan doen met het idee van de rietjes, en dan een paar met botercreme, maar bij botercreme hoort jam, toch? doe ik de jam dan op de zelfde manier en krijg ik dan niet teveel gaatjes?

Aan de ene kant denk ik diertjes, aan de andere kant vind ik zo, n toef er op ook erg leuk en dan  met glitter en sterretjes o.id. maar is dat wat voor een kindje van 2? pff er is zo veel dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
en zo, n toef? waar maak je dat van? en hoe hou je zo,n toef dan mooi?
zelf is ze helemaal gek van elmo en van de lionking.

Ik ben niet zo van het boetseren of het moet echt simpel zijn, met fondant heb ik nog niet echt gewerkt, allen met de cursus, vorig jaar was alles van masrepein.

alle tips zijn welkom....maar niet te moeilijk ik ben echt nog een leek....

Groetjes,Vivian

Geniet van elke dag!!!!

2

Re: Cupcakes ideeen + en vragen (sorry best veel)

Ik zou diertjes erop doen voor een klein kind...dat spreekt wat meer aan...;)
Of bloemen CC met een lolliebloem.....

3

Als je gewoon simpele diertjes met voorbeeld maakt moet het lukken, ook met fondant, gewoon de tijd er voor nemen ;)
Ik zou evt Elmo taartjes maken, het hoofdje plat op de cupcakes zegmaar, en dan niet boetseren maar als 'plakplaatje'. Gewoon het elmo plaatje groot uitprinten als voorbeeld. Een stuk simpeler dan boetseren, maar ook leuk voor een kind, toch? Een klein kind maakt het niet uit of het een technisch hoogstandje is of niet :)

4

Mijn dochter is 2 en in de cc's is ze niet geintereseerd, alleen wat erop ligt. ;) marsepein dus.

Mocht je een appelboor hebben, kan je een gat maken in de cupcakes, cc stukje eruit, lepetlje jam erin gieten, en de stukje weer erin doen.
Of evt banketbakkersroom erin doen. Ook heerlijk voor de kinderen ;)

Dan de marspein over alles heen, of botercreme.

Of chocolade glazuur maken.
1 kop poedersuiker
12gr boter
2 eetlepels cacao

(evt 1 eetlepel bebogeen erbij)

Gekookt water bij de bovenste toevoegen, beetje bij beetje tijdens het roeren totdat het een glad geheel wordt.
Deze dan met een palletmes over de cc's strijken. Nadat het een beetje stijf is, kleine versieringen/bloemen erop doen.

Een toef kan je van botercreme maken (wel met de mix), maar ook van Chocolade mousse van Nigella Lawson, (aangemaakt met marshmellows) - erg lekker

Of je laat de lionking afdrukken op CC formaat op ouwels, icing sheets of iets degelijks. Leuk versieren met bloemetjes en gras.

Als je van iemand de teletubbies malletje kan lenen, kan je gewoon de hoofdjes maken. Erg leuk op een leuk bloemetje of zonnetje. En paar met de windmolentjes erop, zonnetje, bloemetjes.
De lollie cupcakes vindt ik persoonlijk (en dat is gewoon heel persoonlijk) net te veel voor een kind van 2 jaar.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. :thumb:

Groetjes Tweety!

5

bednakt voor de reacties ga de tips ff opslaan!

Geniet van elke dag!!!!