1

Onderwerp: Aardbeien op de slagroomtaart

Hallo

Ik heb vandaag al eerder een vraag gepost over de slagroomvulling, maar nu even een andere vraag.

Ik wil dus een slagroomtaart voor mijn zoontjes verjaardagmaken.
Op de bovenkant wil ik de rand eromheen met slagroom spuiten, in het midden ga ik een puzzelplaatje woezel en pip proberen te maken met een kadertje erom heen. En tussen de kader en de rand wil ik stukjes aardbei gaan leggen.
Maar nu zit ik te denken over die aardbeien, wat gelatine te doen zodat het mooi blijft zitten.
Iemand ervaring hiermee en tips waarik op moet letten? ben nl ergens bang dat het misschien door de taart heen loopt zodat mijn kadertje niet mooi blijft.

ik hoor graag

Bedankt.!!!

groetjes stefanie

Groetjes Stefanie
*Steef's taarten*

2

Re: Aardbeien op de slagroomtaart

in ieder geval mag je puzzelplaatje niet in aanraking komen met de slagroom dus ik zou zelf ook met botercreme werken.   dus als volgt van buiten naaar binnen zou ik het zo doen,

slagroomrand, botercreme met daarop de aarbeien hoef je ook geen gelatine te gebruiken of je doet de aardbeien op de slagroom, want ook de aardbeien mogen niet in aanraking komen met het puzzelplaatje en inhet midden de puzzelplaat met daaronder mooi afgesmeerd de botercreme zodat je puzzelplaatje blijft zitten, volg je me nog?

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

3

ik volg je.

ok bedankt voor de tips. rare vraag waarom moge?n aardbeien en puzzelplaatje niet in aanraking komen met het slagroom?

Groetjes Stefanie
*Steef's taarten*

4

Dan smelt je puzzelplaatje......;)

5

ok dat is duidelijke taal haha

bedankt!

Groetjes Stefanie
*Steef's taarten*

6

alles waar vocht in zit mag nooit in aanraking komen met marsepein of fondant, dat is echt funest.

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!