1

Onderwerp: tips voor slagroomvulling?

Hallo

mijn zoontje wordt de 22e mei 1 jaar. maar vieren het a.s. zaterdag met tegelijk mijn verjaardag.
Nu wil ik een grote slagroomtaart met aardbeien maken.
maar nu ben ik op zoek naar een goede slagroom vulling die stevig blijft en lekker is natuurlijk,

Wie kan mij helpen? wil nl wel dat deze taart super gaat lukken :)

Alvast bedankt!

groetjes stefanie

Groetjes Stefanie
*Steef's taarten*

2

Re: tips voor slagroomvulling?

Als je links bij de recepten kijkt zie je bij vullen het recept van aangevette slagroom die is prefect en blijft heel goed en stevig...heb het al een paar keer gebruikt

Vanaf nu geef ik ook Boetseerworkshops!
Kijk voor meer informatie op de site van Taart en Decoratie!!

3 Laatst bewerkt door Sofia (11-05-2009 11:33)

Ik heb laatst aangevette slagroom gemaakt. Daar heb ik een paar eetlepels kersenjam aan toegevoegd. Zo kreeg je roze aangevette slagroom met kersenjam. :D. De tweede laag heb ik alleen een laagje kersenjam gedaan. Was errug lekker. :P

Je kan de kersenjam natuurlijk door aardbeienjam vervangen en kleine stukjes aardbeien erdoorheen mengen.

4

ik gebruik voor al mjn slagroomtaarten gewoon slagroom met klopfix erdoor. Op die manier blijft hij heel stevig, zelfs twee dagen later is alles nog stijf als het restje de vuilnisbak ingaat (niet dat dat vaak gebeurt)

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

5

Is voor dit soort taarten Paticreme niet heel handig? Dat smaakt toch 't zelfde nagenoeg maar is steviger? Of ehm.. ben ik nou weer gek ;-)

6

ik vul vaak met slagroom, doe daar klopfix door, blijft hartstikke stevig hoor!!

zelf doe ik bovenop de slagroom dan een laagje tova (aardbei of bosvruchten), daarbij nog n laagje banketbakkersroom (dat poeier wat je met water aan moet maken van dr oetker) en verse aardbeitjes daarboven op!