1

Onderwerp: kleuren matchen

Hoe doen jullie dat als je vantevoren een boetseersel maakt voor bijvoorbeeld een geboortetaart. Hoe krijg je dan de kleuren van de taart matchend met je boetseersel?
Een tijdje terug had ik al een simpel babietje op een bloem gemaakt voor een geboortetaart. De bloem was in het groen en de baby had ook een blauw-groene muts op. Toen ik het taartje wilde maken, kreeg ik de kleuren blauw en groen niet goed gelijk met die van mijn boetseersel. Het stond zo lelijk dat ik uiteindelijk de bloem onder het babietje vandaan heb gehaald en er een nieuwe onder heb gemaakt van de kleur marsepein die ik voor de bekleding had gekleurd.

Kleur je dan al marsepein van te voren die je al die tijd bewaard tot je het nodig hebt voor de uiteindelijke taart?

Ik wil nl nu al aan de slag voor een aantal geboortetaartjes die er aan zitten te komen, maar ik ben bang dat ik allemaal werk voor niks zit te doen.

Ik voel me een beetje kiezel...

2 Laatst bewerkt door Adrienne (11-05-2009 13:39)

Re: kleuren matchen

g11ling schreef:

Kleur je dan al marsepein van te voren die je al die tijd bewaard tot je het nodig hebt voor de uiteindelijke taart?

Als het echt moet matchen doe ik het inderdaad zo :Y Maar dan zou ik er ook geen weken tussen laten, juist om verkleuren te voorkomen.

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>