1

Onderwerp: Geen marsepein en rolfondant :-s

Goedemorgen,

Met moederdag m'n eerste opdracht taartje gemaakt, een theepot gevuld met aardbeienmousse van Koenie en jam. (zie http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=55063) Bekleding was rolfondant.

Uiterlijk en vulling van de taart waren goed alleen de smaak van de rolfondant  vonden de eters minder.
Ik gebruik pettinice (bakels 5 kg wit) en zoek dus een alternatief wat (nog) zoeter is.
Marsepein lusten ze ook niet.

Ik zit te denken aan marshmellowfondant. Heb het al enkele keren zelf gemaakt en ik vind het lekker, maar ja ik vind rolfondant ook lekker en marsepein ook.

Mevrouw heeft meerdere taarten voor meerdere momenten bij mij besteld. Moederdagtaart, 2 verjaardagstaarten en nog een boltaartje en cupcakes.
Terwijl ik dit zit te typen zit ik te verzinnen om maar een proeftaartje met MMF te geven, dan weet ze of dit geschikt is voor de verjaardagstaarten van de kinderen.

Maar goed, zijn er evt nog andere alternatieven dan zelfgemaakte MMF? Misschien ander merk fondant? Zijn er veel smaakverschillen?

www.bakselsvanbientje.nl - Voor gezellige workshops & winkel in Meteren
www.shopvanbientje.nl - Voor alle benodigdheden en ingrediënten online

2

Re: Geen marsepein en rolfondant :-s

Ballina rolfondant in de smaken vanille en chocolade is ook erg lekker. Is gewoon wit en kan dus gekleurd worden. Hier vindt zoonlief de rolfondant van regalice en pettinice niet lekker maar die van ballina wel.

3

Wit glazuur of witte chocolade of ganache?

4

Het moet NOG zoeter dan fondant?? Bestaat dat?
Misschien kan je er een zoetere botercreme tussen doen en nog mietzoetere vullingen?

5

irene84 schreef:

Het moet NOG zoeter dan fondant?? Bestaat dat?
Misschien kan je er een zoetere botercreme tussen doen en nog mietzoetere vullingen?

De smaak van de taart in het geheel was goed, alleen de smaak van de rolfondant vonden de kinders toch wat minder. Dus als ze de fondant los aten dan was het niet zo lekker. En aangezien ik de verjaardagstaarten van de kinders ook mag maken, willen ze wel iets wat ze lusten.
Of het dus nog wat zoeter kan.

Ik ga er nog maar even paar nachtjes over slapen. Gelukkig hoeven de taarten pas in juli en augustus.

www.bakselsvanbientje.nl - Voor gezellige workshops & winkel in Meteren
www.shopvanbientje.nl - Voor alle benodigdheden en ingrediënten online

Je kunt de fondant ook een smaakje geven!
Bij voorbeeld vanille of citroen, met die flesjes. Lekker duidelijk ben ik weer.. hopelijk weet je wat ik bedoel.

7

Mijn kinderen eten juist de fondant op (ook die 5 kg van bakels) en laten de rest staan. Kinderen, een raar volkje!

happiness is a piece of cake!