1

Onderwerp: Pati Creme

Ik heb een vraagje over Paticreme. Ik heb dit een keer gebruikt op een workshop bij de tafel van 18 en is lekker en vergelijkbaar met slagroom.
De vullingen voor mijn bruidstaart moeten en in de vriezer kunnen, buiten de koeling bewaard worden, en ook nog s lekker zijn!
Nu vroeg ik me af of je een chocomousse (die van Kadohke met marshmellows) ook kan maken met paticreme ipv slagroom.

En kan die ook in de vriezer bewaard worden??

Alvast bedankt!

2

Re: Pati Creme

Ik zou zeggen: uitproberen en vooral hier melden of het wel of niet goed gaat!! :lol:

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

Paticreme is niet zo luchtig als slagroom..maar qua smaak maakt het denk ik niet zoveel uit. Paticreme kan overigens wel ingevroren worden..staat op de verpakking.

4

ja je kan het alleen in vriezen als je het in een taart hebt verwerkt, je kan het pak niet als geheel invriezen en ook niet de al geklopte pati in een bak.
maar je kan zo ook cacao en zo door de pati doen, heb je chocopati.

5

en dit kun je alleen maar bij de groothandel kopen?

6

Ik het het gister bij de Sligro gekocht, het kost iets 2.60 (excl BTW) voro 1 liter.
Ik heb er inmiddels ganache van gemaakt en opgeklopt. Het wordt echt megastijf dus dat is handig voor op taarten. Smaak is nagenoeg hetzelfde als slagroom ganache.
Op de verpakking van de paticreme die ik heb (van blueband) staat alleen op dat het niet ingevroren kan worden. Naja, ga het gewoon proberen tussen een taart.

@ chantal; je schijnt het ook bij de tafel van 18 in utrecht te kunnen kopen maar weet niet hoe duur het is.

7

De Makro verkoopt het ook. Het voordeel van paticreme is dat het niet terugloopt (slap wordt) in de loop van de dag. Het is zeker geschikt voor taarten die je buiten de koeling moet houden. Ik gebruik het voor alles. Ik vries het ook gewoon in. Je kunt het bijvoorbeeld ook gebruiken voor het maken van hartige vullingen voor bv gevulde eieren. Superspul!

groeten Annemieke
Cake It