1

Onderwerp: Wat tips gevraagd...

Met mijn vriendin ga ik een kinderworkshop doen als partijtje..
Nu is het volgende waar ik mee zit:
Hoe gaan we de snoepjes, e.d. vastlijmen..
Dacht zelf aan gesmolten chocolade?? Zie ze nou niet allemaal met 1 potje eetbare lijm doen namelijk.
(Het zijn er 8)
En ik gebruik kapsels van PME deep round, 10cm doorsnede.
Dit is toch groot genoeg??
Wou eerst minibarbietjes gaan maken, maar helaas kan dit niet doorgaan.

En dan ook snoepjes in huis halen om erop te plakken??

Verder iemand nog tips?

Alvast dank!

X Tetje

2

Re: Wat tips gevraagd...

Als eerste ligt wat je gaat doen aan de leeftijd van de kinderen. En ik denk ook wel een beetje de grote van de taart.
Ik zou de snoepjes niet met chocola plakken omdat dat toch steeds tussendoor hard wordt. Je kan ook plakken met poedersuiker en water. Daar kan je meerdere bakjes van maken en evt. ook meerdere kleuren.
Ik zewlf heb met 10 jarigen een workshop gedaan en die hebben een puzzelplaatje (een simpele uit de peuterkleurplaten) gemaakt en op een taart geplakt (met water).

Succes ermee, werken met kids is zo leuk.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

Ze zijn 7 jaar.

Ik heb n.l. begrepen dat water en marspein niet samen kunnen, maar een beetje glazuur kan dus wel?
Heb er enorm veel zin in kan ik je vertellen!! :)

4

Je kan met ee heel klein beetje water wel de lichte dingen zoals uitgestoken bloemen enzo plakken. Het is ook heel leuk om gewoon wat uitstekers op tafel te gooien en ze zelf wat laten uitsteken.
Ik heb met deze leeftijd vaak koekjesfeestjes gedaan. Koekjes uitsteken, bakken en daarna versieren met glazuur (dat is dus poedersuiker met water) in verschillende kleuren, snoepjes en gekleurde suiker. O en icing en piping gel (die liet ik toen nog opsturen uit Amerika).

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

5

Oke, ik ga glazuur doen! Thanx voor het antwoorden!