1

Onderwerp: gedecoreerde taart bewaren?

Hi dames (en enkele heer, mocht die er zijn)

Vraagje: als je je taart af hebt, waar bewaar je die dan? Mag Marsepein en Fondant nou wel of niet in de koelkast?

Ik heb eerder gehoord van niet, maar blijft je vulling dan wel goed? Heb een vulling met slagroom en nu gaat het nog wel, maar als het van de zomer 30 graden is en je wilt hem 2 dagen bewaren..??

Please help me out! Hoelang kun je een taart eigenlijk bewaren?

x

2

Re: gedecoreerde taart bewaren?

Ik zet taarten met niet houdbare vulling of koelkast vullingen altijd in de koelkast. Wel haal ik ze even voor gebruik eruit en laat ze even tot rust komen.
En zet je koelkast niet te koud. Dat helpt ook.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

bedankt! nog andere ?

4 Laatst bewerkt door Bommeltje (09-05-2009 20:51)

Als je hem niet in de koelkast kunt bewaren gebruik dan een houdtbare vulling.. dus houdbaar buiten koelkast (botercreme, jam, nutella, bebogeen, dulce de leche, cocolade)

Zelf zou ik hem maximaal 2 dagen bewaren.. dus op zondag maken is dinsdag het laatste er van eten en hem dan echt weg doen.. op heel warme dagen.. zou ik nog niet eens de volgende dag nog eens eten.. :nooo

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

5

Marion87 schreef:

Hi dames (en enkele heer, mocht die er zijn)

Vraagje: als je je taart af hebt, waar bewaar je die dan? Mag Marsepein en Fondant nou wel of niet in de koelkast?

Ik heb eerder gehoord van niet, maar blijft je vulling dan wel goed? Heb een vulling met slagroom en nu gaat het nog wel, maar als het van de zomer 30 graden is en je wilt hem 2 dagen bewaren..??

Please help me out! Hoelang kun je een taart eigenlijk bewaren?

x

een vulling met slagroom, kan je geen 2 dagen buiten de koelkast bewaren hoor, je proeft het misschien niet, maar kan echt niet. ik zet al mijn taarten in de koeling. wel zo veilig!!!

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

Ik ben in het gelukkige bezit van een kelder. Dus als ik een taart heb zonder slagroom, bewaar ik hem in de kelder. Met slagroom: in de koelkast.

If live gives you lemons, make lemonade!