1

Onderwerp: slagroomtaart

wie kan me vertellen hoe je een lekkere slagroomtaart maakt
tot nu toe hebben we alleen taarten gemaakt bekleed met marsepein en fondant
groetjes jali

2

Re: slagroomtaart

Ik zou een kapsle bakken, vullen met een vanillecreme of banketbakkersroom. Verse aarbeien erop is heel erg lekker.
De stevigste slagroom maak je met aangevette slagroom. Heel erg lekker!

3

gewoon kapsel gebruiken, 3 lagen ervan maken. eerste vullen met jam en slagroom vullen, tweede temperen met verdunde jam die je op de eerste laag heb gebruik en weer slagroom uiteraard.

zijkanten afsmeren met slagroom, dan door de krokantjes halen, let op dit is lastig, maar als je hem goed vasthoud lukt dit wel!

door je slagroom klopfix gebruiken maar niet 1 zakje op 250 ml maar ik gebruik 1 zakje op 500ml anders word tie te stijf en smaak word ook anders, wel een zakje vanilesuiiker gebruiken.

en lekker veel slagroom op de bovenkant spuiten en decoreren met verse aardbeien en van die chocoblaadjes van dr oetker bv

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

4

christol schreef:

gewoon kapsel gebruiken, 3 lagen ervan maken. eerste vullen met jam en slagroom vullen, tweede temperen met verdunde jam die je op de eerste laag heb gebruik en weer slagroom uiteraard.

zijkanten afsmeren met slagroom, dan door de krokantjes halen, let op dit is lastig, maar als je hem goed vasthoud lukt dit wel!

door je slagroom klopfix gebruiken maar niet 1 zakje op 250 ml maar ik gebruik 1 zakje op 500ml anders word tie te stijf en smaak word ook anders, wel een zakje vanilesuiiker gebruiken.

en lekker veel slagroom op de bovenkant spuiten en decoreren met verse aardbeien en van die chocoblaadjes van dr oetker bv

als ik het zo lees, dan loopt het water me al in de mond.
Heeft iemand trouwens een tip hoe je het beste de zijkantjes kan doen.
Vorige keer zo'n gedoe geweest ppppffff alles zat onder de krokantjes behalve de taart en ik zat helemaalonder de slagroom

5

je kan hem ook vullen met vruchtjes door de slagroom doe ik altijd met stukjes manderijn en kers is ook erg lekker

kijk ook op www.mijnalbum.nl/Album=784KJKH8
groetjes van miranda.

6 Laatst bewerkt door christol (09-05-2009 17:36)

ik smeer eerst de zijkant helemaal in, daana ruimschoots je krokantjes op een bord of plaat strooien, lekker dik want als de slag je bord aanraakt, word het een smeerboel.  met twee handen, 1 aan de bovenkant en 1 aan de onderkant ga je hem voorzichtig ronddraaien in de krokantjes en het meest makkelijkst is als je een derde hand (manlief bv) heb die zorgt dat er steeds genoeg krokantjes liggen zodat je niet iedere keer je taart hoeft neer te zetten, dat is zonde want hij is totaal niet stevig. tis lastig, maar oefening baart ook hier kunst.

7

Ik schep met mijn hand de hagelslag (ik hou niet van krokantjes) op en gooi deze dan zo'n beetje zachtjes tegen de zijkant. Later druk ik er nog wat meer tegenaan.

Ik smeer trouwens de hele taart eerst in met slagroom (buitenkant en bovenkant) in met slagroom. Dan pas maak ik de mooie toeven bovenop.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

8

Ottolien schreef:

Ik schep met mijn hand de hagelslag (ik hou niet van krokantjes) op en gooi deze dan zo'n beetje zachtjes tegen de zijkant. Later druk ik er nog wat meer tegenaan.

Ik smeer trouwens de hele taart eerst in met slagroom (buitenkant en bovenkant) in met slagroom. Dan pas maak ik de mooie toeven bovenop.

ja toeven altijd als laatste doen, daarna kan je hem niet meer oppakken bijna, hooguit om hem in je doos te schuiven

9

bedankt voor de reacties we gaan aan de slag jullie hooren nog wel hoe het geworden is groetjes jali

10

meiden bedankt voor de tips.

Van de week ga ik het toch nog eens proberen