Onderwerp: ronde taart bekleden
hoi allemaal
als ik mijn ronde taart bekleed met rolfondant en hem met de smoother glad strijk heb ik last van een vouw aan de zijkant hoe doen jullie dat???
groetjes patries
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » ronde taart bekleden
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
hoi allemaal
als ik mijn ronde taart bekleed met rolfondant en hem met de smoother glad strijk heb ik last van een vouw aan de zijkant hoe doen jullie dat???
groetjes patries
voordat je de smoother gaat gebruiken, eerst zorgen dat je fondant lekker eromheen zit zonder vouwen, want die haal je niet zomaar met een smoother weg. eerst bovenop beginnen en telkens zachtjes opduwen aan de zijkant, zorgen in feite dat het een beetje inkrimpt zeg maar! tja moelijk uit te leggen, hopelijk heb je hier iets aan
Je moet steeds opnieuw je fondant optillen tot het goed en glad naar beneden valt. Anders moet je eens op you tube zoekn. Ik heb daar wel eens filmpjes gezien.
en het is echt gewoon oefenen, als je in het begin erover nadenk, lijkt het alsof je altijd een stukje overhoud zeg maar. maar het is zo flexibel en het kan krimpen zeg maar dat je na een aantal keer al veel verbetering ziet.
mijn eerste taart lukte helemaal niet en heb ik de bovenkant eerst erop gelegd en daarna een rand erom hahhaa, als ik daar nu over nadenk, denk ik, jeetje wat dom, maar het lukte mij ook niet en nu is het eigenlijk eeen makkie
okay bedankt
dan gaan we maar veel oefenen hihi
enne nooit de moed opgeven hoor
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » ronde taart bekleden