1

Onderwerp: Duitsers...

A.s. maandag moet ik iemand een taart leveren als verlaat moederdagkadootje. Je raadt 't al: het zijn Duitse mensen.

Het moet een soort chocotaart worden van binnen. Nu dacht ik chocobiscuit te doen, maar wat voor vulling vinden duitsers lekker???!!? ik kan er ganache in doen, maar alleen ganache is ook niet wat...

ik weet niet of ze bokkepootjes lusten of oreo-koekjes oid... En moet ik 'm nou bekleden met marsepein of fondant??

De beste man wist alleen maar dat het een hart moest zijn met fur mama erop... ;-)

Iemand ervaring?

2

Re: Duitsers...

LOL ik denk niet dat nationaliteit iets uitmaakt, tenzij je een dropvulling wil gaan maken.

Carpe diem & Kali orexi

3

Denk je niet? Ik vind de meeste taarten uit Duitsland nogal machtig of vreemd van smaak... Ze hebben er meestal toch een heel ander idee over ;-)

Maar zal ik met bokkepootjescreme en ganache goed zitten? Of toch maar de oreo...:9

4

Ze houden erg van kersen in hun chocoladegebak..... en ook erg van room.

P.S. Fur natuurlijk wel met 2 puntjes erop schrijven he...dat wist je waarschijnljik al maar ik kan ook nooit de puntjes vinden op de computer.

Eten met liefde bereid en dat proef je! www.lapatissiere.nl

5

"Ze" zijn in ieder geval meer taart gewend dan  wij, incl. zoetigheid en marsepein... en dat is een voordeel!

"ze" vinden chocola met kersen inderdaad lekker, in combi met gevette slagroom
"ze"  kennen ganache ook van de Sachertorte
"ze" houden ook van banketbakkersroom met aardbeien
"ze" kennen geen bokkepootjes zoals wij die kennen
"ze" houden wel van stroopwafels over 't algemeen

Succes of... Viel Erfolg!

Groetjes van een Duitse "ze"!

I don't believe in low fat cooking! (and baking)

6

He mamalies,

Ben jij Duits? Dat is mooi, ik ben dol op Duits gebak en ook erg op Duits brood. Goed te weten dat ik voor advies bij jou moet zijn.

Eten met liefde bereid en dat proef je! www.lapatissiere.nl

7

thanks! haha je ik snap je punt met "ze", je kan mensen niet over 1 kam scheren, maar er is toch een bepaalde gewoonte in zo'n land..

8

HAHAHA!!!
WE zijn erg gek op kersenvlaaivulling
WE zijn gek op majo bij de frites
WE doen een flinke schep suiker in de koffie, of door de yoghurt
WE smeren lekker dik boter op brood en dan een plak ham of zo er op.

Maar laat IK dat nou helemaaaaaaaal VIES vinden!!

Is het misschien een idee om te vragen waar die specifieke ZE van houden??

If life gives you lemons, make lemoncurd.