1

Onderwerp: Deksel doos

Hallo,

Ik wil graag een 'doos' maken, de strik ligt al klaar, maar hoe krijg ik
het 'deksel' ? Het diepte verschil zeg maar tussen rand deksel en zijkant doos.

Hmmm.... is het duidelijk wat ik bedoel? hahahah, weet anders ook niet hoe ik het moet omschrijven.

Groetjes, elma.

www.zoetmetelma.shop voor taart- decoratieartikelen, workshops, kinderfeestjes en taart op maat. Maar ook losse thee, koffiebonen, bonbons en chocolade.

Re: Deksel doos

Aan de boven kant een strook marsepein of fondant er tegen aan plakken dan lijkt het al of er een deksel op ligt.

Mvg Claudia
Ik begin mijn dieet altijd op dezefde dag. Morgen!!!

3

maakjetaart.nl/home.php?PID=OverOns&AID=92
[edit tirza, linkje ontlinkt. Geen linkjes waar je op kunt klikken naar andere taartdecoratie (web)shops]

Dit gaat in princiepe over het maken van een strik maar dan wel op een taart met deksel. Wellicht kun je op hun site iets vinden over die deksel. Suc6!

4

Claudia Mv 2 schreef:

Aan de boven kant een strook marsepein of fondant er tegen aan plakken dan lijkt het al of er een deksel op ligt.

Dat had ik alwel bedacht, maar denk dan blijf je er wat van zien aan de bovenkant, want er zit dan een naad tussen. Dus ik denk dat moet toch anders kunnen.

Maar toch bedankt voor je reactie.

www.zoetmetelma.shop voor taart- decoratieartikelen, workshops, kinderfeestjes en taart op maat. Maar ook losse thee, koffiebonen, bonbons en chocolade.

5

Eetje schreef:

maakjetaart.nl/home.php?PID=OverOns&AID=92
[edit tirza, linkje ontlinkt. Geen linkjes waar je op kunt klikken naar andere taartdecoratie (web)shops]

Dit gaat in princiepe over het maken van een strik maar dan wel op een taart met deksel. Wellicht kun je op hun site iets vinden over die deksel. Suc6!

Bedankt Eefje, er staat niet omschreven hoe ze het doen, maar wel met een duidelijke foto, eigenlijk als je het ziet denk je....waarom kom ik daar zelf niet op hahaha.

Gewoon om je bakvorm heen, logisch dan heb je de juiste maat en past om je taart.

Bedankt, Elma.

6

Ik heb op een site gezien (ik weet echt niet meer welke) dat ze dat oplosten door die naad met een crimper te 'behandelen'. Dan lijkt het net of het zo hoort.

Hmmm... nu ik verder denk, volgens mij ben ik die link tegengekomen, hier op het forum, bij die hele lange lijst met how-to's. Staat bij 'het wereld wijde web'. Denk ik dan hoor.