1

Onderwerp: Hoe mooiste zilver maken

Hoi

Waarmee maken jullie je fondant zilver. Ik zie vaak van die mooie plaatjes voor letters op de taarten in het zilver maar weet even niet waarmee je die het mooist kan maken.

Wie heeft de tip..... Het gaat dus echt om zilverkleurige fondant en niet om glitters. (hoewel een beetje schittering erop niet erg is)

Enne, gebruiken jullie dan http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ts_id=1107 voor het uitsteken van de plaatjes zelf?

Groetjes Marlies

Groetjes Marlies

2

Re: Hoe mooiste zilver maken

Ik gebruik gewone grijze fondant en die schilder ik dan met zilver uit een potje....

3

Met dust, toch? Als je de zilverdust op grijze fondant doet, wordt het behoorlijk zilver. Verven en dan glimt het nog meer.

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

4

Ik gebruik het zilveren glanspoeder uit de webshop.

Ik doe een paar druppels vanille extract in een borrelglaasje, dan wat poeder erbij, mengen met een cocktailprikkertje en dan verf ik de fondant met een piepklein kwastje (zo eentje waar je eieren mee verft, die zijn echt heel fijn). Werkt altijd!

Lieve groet,

Suzanne

5

maar heb ik dan verkeerde dust? het wordt bij mij grijs als ik het met een beetje alcohol het verf, terwijl ik volgens mij toch echt zilver dust heb ( 2potjes, zilverglitter dust, en nu zilverdust?)

groetjes José

6

http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ts_id=2214

dit is echte eetbare zilververf! doet het goed!

7

[quote=

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

8

eehhh zowiezo ck,  de ander komt uit amerika en volgens mij staat daar NU ziverdust op, ik za zo even kijken en laat het je nog weten!

groetjes José

9

Poptie schreef:

Ik doe een paar druppels vanille extract in een borrelglaasje, dan wat poeder erbij, mengen met een cocktailprikkertje en dan verf ik de fondant met een piepklein kwastje (zo eentje waar je eieren mee verft, die zijn echt heel fijn). Werkt altijd!

Lieve groet,

Suzanne

Vanille extract...dat zou ik toch niet doen. Ik zou toch echt met alcohol verven. Juist vanwege het opdrogen/verdampen van de alcohol lijkt me dat toch beter.

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

10

Marianne, heb nog even gekeken en het ene potje is sliver litter dust van CK
en de andere is lusther Dust NU SILVER van Linnea's cake en candy's supplies

groetjes José

11

Bij mij lukt het dusten dus ook niet. Lijkt meer op zand!
Moet ik het met wat alcohol mengen en dan 'verven'?
Ik heb het nu als poedertje erop gekwast...
ik heb deze:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-K4J8I7YM-D.jpg

happiness is a piece of cake!

12

[quote=

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

13

@ juja

Dat van jou lijkt volgens mij wel wat op Rainbowdust. Daar verf ik nooit mee, maar strooi het op bv. en met tylose ingesmeerd kroontje.

14

ok, dank je wel Marianne!

groetjes José

15

Kadohke schreef:
Poptie schreef:

Lieve groet,

Suzanne

Vanille extract...dat zou ik toch niet doen. Ik zou toch echt met alcohol verven. Juist vanwege het opdrogen/verdampen van de alcohol lijkt me dat toch beter.

Hmmm. Ik was best tevreden met het resultaat. Maar wat bedoel je dan met "beter"? Mooier, of glanzender ofzo? Het droogde prima op, en bleef er ook goed opzitten...?

16

van wilton, beetje aaanmaken met alcohol

17

ik ga andere bestellen! het is echt zilver dust, maar doet niet wat ik wil!

happiness is a piece of cake!

18

Marianne schreef:

[quote=

Groetjes, Elly

Berichten [ 18 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » Hoe mooiste zilver maken