1

Onderwerp: chocofondant?

Ik ga vanavond voor de eerste keer een taart bekleden met choco fondant. Maar dat spul is erg stevig. Kun je dat ook vermengen met gewone fondant zonder dat hij flets van kleur en smaak wordt? En welke verhouding moet ik dan gebruiken?

2

Re: chocofondant?

Ik vermeng m altijd met marsepein, maar gewoon met fondant kan ook hoor, maar denk wel dat ie lichter van keur wordt!

3

Ik vind juist dat als je half chocofondant en half marsepein doet het verbazingwekkend is hoe donker het blijft! En de chocosmaak is dan ook nog zeer duidelijk aanwezig :Y!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

Maar als ik hem met marsepein meng kan er er toch niet meer goed een strik van maken?

5

Als je er weer een beetje tylose doordoet, door het gedeelte voor de strik dan h

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

6

Hoi Thea,
Ik heb toevallig vanochtend twee bolletjes bekleed met de Pettinice choco-fondant, gemengd met wat gewone MMF. Ik had ongeveer 400 gr. choco en 100 gr. gewone gemengd. Ik vond de kleur er eigenlijk mooier op geworden, wat lichter maar zeker niet flets. Hij liet zich s

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl