1

Onderwerp: Het lijkt zo simpel...maar....

schijn bedriegt! mijn eerste strik! (en 5de taart. wanneer stop je met tellen?? :) ) Ik dacht, oh dat doe ik wel even... maar ho maar... :( alles wat er maar mis kon gaan is mis gegaan! 2x goed in mijn vingers gesneden, (choco)cake die niet hoog genoeg was gerezen, rolfondant wat (vooral bij de randen) verschrikkelijk is gaan barsten (HOE KAN DAT en HOE voorkom je dat???) een lactose vrije taart en vulling maar een verkeerde vulling, chocolade fudge, (met rode vruchten jam) omdat ik er margarine creme mee heb afgesmeerd is het volgens mij een bak margarine geworden en dan nog eens veels te lang bezig geweest voor een taartje wat oh zo simpel lijkt. grrr....

Lange inleiding maar hier het resultaat, voor het eerst ook een heren taartje: (geinspireerd door alle mooie taarten die langs komen!

http://i40.tinypic.com/11takua.jpg

http://i41.tinypic.com/jhpsgk.jpg

en dan nog een mooie close up van de strik, waar ik wel een beetje tevreden mee ben! :)

http://i42.tinypic.com/1tvgid.jpg

Bedankt voor het kijken en lezen van mijn tirade en tips zijn meer dan welkom!

2

Re: Het lijkt zo simpel...maar....

Waauw, ik vind em er super uitzien hoor!
Mooie kleuren, leuke strik, strakke taart, top :thumb: !

Groetjes, Carolien           
*Klik hier* voor mijn website, en hier om echt al mijn baksels te zien!

3

hij is super mooi!!! vind de hoogte ook mooi. bij mij haalt hij dat lang niet!! mijn eerste strik is in de vuilnisbak beland. heb me er daarna nooit meer aan gewaagd. je mag er trots op zijn!!!

heel mooi,gave kleuren en heel goed gefotografeerd!!!!!!

keep on dreaming...
mijn website www.sweetdreamscakes.nl ook voor workshops in zwijndrecht

5

ah, wat reageren jullie lief! :) dankjewel, geeft de burger weer moed voor volgende keer! :)

6

Oh, wat jammer als het zo tegenvalt... Gelukkig is het resultaat er niet minder op, ik vind hem prachtig!! Mooie kleurencombi!! :-) En de strik is echt om trots op te zijn!!

Lieve groet,

Suzanne

7

Wauw, het is wel een prachtige taart geworden hoor, prachtige kleurencombi, prachtige strik, leuke rand, echt heel mooi gemaakt!

8

Een beetje tevreden??????? Ik vind hem prachtig geworden. En ook zo mooi gefotografeerd....wow!!

Volg je hart...want dat klopt!

9

Ik vind hem ook prachtig hoor!! Erg mooie kleuren. Zou mooi staan hier in de keuken :Y

Groeten, Liesbeth

Als er in de hemel geen chocola is, ga ik er niet naartoe...

10

Er is misschien veel mis gegaan maar dat is aan je taart niet te zien, erg leuk en de kleuren vind ik toppie!!!

Ben nieuw in de taartwereld en ben erg nieuwsgierig naar alles op dat gebied.

11

Prachtige kleuren en prachtige strik!  :thumb:

12

Doe normaal! Hoe gaaf, ik vind het echt vervelend van je vingers, maar het eindresultaat mag er zijn! Helemaal mooi. Jij mag van mij tips schrijven op de post die ik zo ga schrijven, want wat mij betreft snap jij hoe het moet (en dat na 5 taarten, talent)

Groetjes Anke

13

Ik vind het er ook erg mooi uitzien. De strik is goed, de kleuren zijn mooi, strak bekleed en die onderand is erg leuk! Dus niet zo streng voor jezelf hoor!

14

Wat een prachtige taart!

"Kleine muisjes hebben kleine wensjes, beschuitjes met gestampte mensjes" (John O' Mill)
Groetjes Natasja S

15

meid, je hebt een geweldige taart gemaakt! het is een plaaaaaatje, prachtige kleuren, mooi strak, ik doe het je bij lange niet na! wees maar trots op zo iets moois!
Je zusje

nu officieel verslaafd aan taartjes, koekjes en cupcakes

16

Het heeft je niet meegezeten bij het maken, maar het resultaat is goed:
wat een mooie taart! :thumb:

Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen!

17

mooie taart hoor!!!!!!!!!!!en de kleuren zijn super!!

mijn nieuwe website is in de lucht...neem een kijkje op www.personaltouch-cakes.com

18

Jongens, jongens, jongens, wat zijn jullie HEERLIJK voor mijn ego! dankjulliewel! echt waar! er ging zoveel mis en ik ben zo een pietjeprecies wat erg vermoeiend voor mezelf is :( nu met al die leuke/lieve/aardige/vriendelijke/opbeurende en fijne reacties, hmmm, toch maar weer nieuwe gaan porberen??? :)

Maarreh, wel een serieuze vraag die blijft: weet iemand hoe het kan dat het zo gaat barsten? kan het zijn dat je teveel kleurstof gebruikt? moest namelijk wel erg veel gebruiken om deze kleur te krijgen (heb bruin en zwart gebruikt...)

19

ondanks alles ziet je taartje er heel netjes uit en je strik is hartstikke goed gelukt.
Als je fondant gaat barsten zou ik denken dat het te droog is

20

en wat doe je dan als de fondant te droog is want dat is het denk ik! bij het kneden werd ie ook steeds wittig, alsof ie uit elkaar werd getrokken (moeilijk uit te leggen)? Misschien dan wat crisco erdoor? gaat ie dan niet heel erg plakken? moet nog zoveel leren! echt super fijn al die tips!

21

Ik zie niks verkeerd aan die prachtige taart :)

22

Ziet er mooi en hartstikke strak uit!

Ook ik vind hem prachtig!

Groetjes Rebecca
Together forever, never apart. Maybe in distance, but never in heart!

24

als de foto maar goed is toch? Er worden ook vaak dummy taarten gemaakt...dus dit is gewoon het echte werk !! Ik vind de strik en de kleurencombi erg goed gelukt ! Ik heb nog geen strik aangedurfd...maar ga me er binnenkort ook eens aan wagen !! Heb met fondant nog niet zo veel ervaring, ben meer van de marsepein...
Groetjes,
Nicolette

Voor interesse in mijn bescheiden taartenalbumpje....
http://www.mijnalbum.nl/Album=XXYKHY8H

Een hele mooie taart.

Volgens mij kan je niet teveel kleurstof erdoor doen.
Crisco werkt erg goed, gaat juist niet plakken en uiteraard iedere keer heel voorzichtig de lap optillen. Fondant ook niet te dun uitrollen...
Verder geen tips... Succes de volgende keer.