1

Onderwerp: Bolvorm, voor kleine lieveheersbeestje

Hoi,
Ik mag volgende week de verjaardagstaart voor mijn nichtje die 1 wordt maken. Heel spannend, is de 2e 'opdracht'.
Nu heeft ze bij felicitaartjes de lieveheersbeestjes taart gezien en die vindt ze erg mooi.
Alleen heb ik geen blandaschaaltjes en was ik ook niet van plan om deze week nog in spoed naar de ikea te gaan.
Kan ik ook een bolvormpje ergens anders in maken?
Ik heb bijvoorbeeld soepkommen van de hema. Zou dat kunnen?
Iemand een ander idee??

happiness is a piece of cake!

2

Re: Bolvorm, voor kleine lieveheersbeestje

ik weet niet hoe die soepkommen eruit zien. Heb je ook dikke glazen schalen die goed van vorm zijn, daar kan het ook in

tja ik denk dat het belangrijkste is, dat hetgene waar je het in wilt bakken, vuurvast/hittebestendig is.

Chocolate comes from cocoa, which is a tree. That makes it a plant. Therefor chocolate is salade.

4

Ik heb de rvs schaaltje van de Blokker, dezelfde afmeteingen als blanda alleen wat dichter bij huis!!
'T was gezellig trouwens woensdag!!!
Groetjes Monique

5

Da's een goeie. Blokker zit hier vlak bij, marskramer ook. Ik heb ergens gelezen dat iemand het in soepkommen deed, maar ik vind dat toch een beetje spannend...

Ik heb het ook wel eens in een kommetje gebakken, maar ben toch bang dat ie een keer knapt! Ik zag dat ze bij ons bij de Action niet meer de kleine schaaltjes a la Blanda hebben dus ga maar eens langs de Blokker!

Groetjes Rebecca
Together forever, never apart. Maybe in distance, but never in heart!

7

Je hoeft niet perse in de bolvorm te bakken. als je repen biscuitdeeg hebt kun je elke bolvorm gebruiken die je in huis hebt.
In de kom die je huishoudfolie die er aan de randen overheen hangt.
dan leg je er repen biscuitdeeg in tot de vorm bedekt is
dan doe je er vulling in
leg er weer repen biscuitdeeg in (in de andere richting, dan is het steviger)
vul hem weer en leg dan op de bovenkant repen biscuitdeeg en duw stevig aan
nu vouw je de folie erover heen en zo kun je hem weer uit de vorm trekken en dan heb je een prachtig bolletje

succes !

8

En dan blijft het ook zitten?? Klinkt spannend!
Wellicht het proberen waard, dan kan ik ook een nog kleiner beestje maken!

9

ja dat blijft echt zitten !! stond er ook versteld van de eerste keer...wel stevig aandrukken op het laatst