Re: Hoe doen jullie dat toch???

Martine schreef:

Welke dikte pvc buis gebruik je / jullie.

ik heb een 4 cm en 3 cm pvc buis in verschillende lengtes met (sinds gister) aan de uiteinden iets van afdekding (geen idee hoe het zou moeten heten) waardoor het net een soort van markering is hoe ik dik de marsepein moet worden.

Met die markering wordt het net iets te dik, maar gebruik het vooral om het overal even dik te krijgen. Daarna rol ik er nog een paar keer over zonder markeringen en dan is de dikte goed. Was/ben namelijk heel goed in het veel te dun uitrollen van mijn marsepein/fondant

27

Martine schreef:
Suzan1970 schreef:

Welke dikte pvc buis gebruik je / jullie.

Ik heb een buis van 5cm doorsnee. Had eerst een dunnere maar dat vond ik niet handig (heb m daarna kleiner gezaagd om kleine stukken uit te rollen).

Ik rol uit op een Silpat siliconen mat van de Hanos.

Bedankt voor je reactie, 'k ga maar eens naar de bouwmarkt denk ik ;).

28

verliefdmeiske schreef:

met (sinds gister) aan de uiteinden iets van afdekding (geen idee hoe het zou moeten heten) waardoor het net een soort van markering is hoe ik dik de marsepein moet worden.

Met die markering wordt het net iets te dik, maar gebruik het vooral om het overal even dik te krijgen. Daarna rol ik er nog een paar keer over zonder markeringen en dan is de dikte goed. Was/ben namelijk heel goed in het veel te dun uitrollen van mijn marsepein/fondant

Dit moet ik er dan maar gelijk bijhalen want het klinkt erg handig, ook jij bedankt!! :thumb:

29 Laatst bewerkt door julia (08-05-2009 09:44)

nou meiden hier nog even mijn ervaringen: ik had vorige week jullie tip geprobeerd om op bakpapier uit te rollen. maar ik heb avst iest verkeerd gedaan wnat het was een drama! het bakpapier bleef ten eerste al niet liggen en daarna plakte mijn fondant aan het bakpapier. dus niets mooi over de taart doen, nee veel weg moeten gooien! maar uit eindelijk gewoon over kijn tafelzeil uitgerold, opgetild en de taart er onder schuiven. verliep ook niet helemaal vlekkeloos, want mijn lap was niet mooi rond geworden. maar met een creatieve oplossing (een band om de taart maken van fondant) zag hij er toch nog mooi uit.... gelukkig! dus voor mij in het vervolg alleen nog maar uit rollen op een tafelzeil en oefenen om de plak mooi rond te krijgen.....;)

30

Misschien een blonde vraag, maar als je het op zo'n zeiltje uitrolt en je keert het om op je taart, valt de fondant er niet van af dan?
heeft niet iemand hiere foto's van?
Het lukt me tot nu toe wel met mijn handen en armen, maar ik hoop zo dat er een betere en makkelijkere techniek is!

happiness is a piece of cake!

31

Je moet het doorzichtige zeil nemen (b.v. van Blokker). Daarop rol je je fondant of marsepein uit, tilt je lap (dus incl. het zeil) op en legt het op je taart. Het valt er echt niet vanaf!
Daarna trek je voorzichtig het zeil van je taart af. Ik strijk het eerst altijd glad, daarna snij ik de overtollige marsepein/fondant met een pizzasnijder eraf.

32

Ga dat eens proberen.... ben benieuwd!

happiness is a piece of cake!

33

Ik rol de fondant uit op bakpapier. Dan kan ik het zo optillen omdraaien en bakpapier eraf trekken. Werkt echt super

34

Tweety1974 schreef:

even een tip als je een tafelzeil haalt, je moet die nooit vouwen! Ik spreek uit ervaring, want de volgende keer dat je die moet gebruiken krijg je de vouwlijntjes mee.

Ik wilde dat ik deze tip eerder had gelezen....heb al een paar keer gehad dat ik een taart met vouwlijntjes had...:( Toch maar even op de fiets naar de tafel-zeiltjes-winkel dan h

Volg je hart...want dat klopt!

35

mniek schreef:
Tweety1974 schreef:

even een tip als je een tafelzeil haalt, je moet die nooit vouwen! Ik spreek uit ervaring, want de volgende keer dat je die moet gebruiken krijg je de vouwlijntjes mee.

Ik wilde dat ik deze tip eerder had gelezen....heb al een paar keer gehad dat ik een taart met vouwlijntjes had...:( Toch maar even op de fiets naar de tafel-zeiltjes-winkel dan h

36

witje75 schreef:
mniek schreef:
Tweety1974 schreef:

Volg je hart...want dat klopt!

37

Ik ben een leek met taarten bakken maar heb dus ook een pvc buis gekocht met afdekdoppen en daar zit dus een dun randje verschil tussen moet het fondant echt zo dun uitgerolt, of snap ik het niet goed.
Ik moet me eerste taart nog maken.

Trotse mama van Linessa, Chrissy en Minke.

38

muiskemuis schreef:

Ik ben een leek met taarten bakken maar heb dus ook een pvc buis gekocht met afdekdoppen en daar zit dus een dun randje verschil tussen moet het fondant echt zo dun uitgerolt, of snap ik het niet goed.
Ik moet me eerste taart nog maken.

Ik probeer het altijd maar 2 milimeter dik te krijgen. Vind het anders zo'n dikke hap fondant.
Maar er zijn er ook die rustig een halve cm. dik tot zelfs een cm. dik doen.
Dus is een kwestie van uitproberen. Wat vind je lekker werken, en wat vindt je lekkerder.

39

Tweety1974 schreef:

Ik heb ook de bureaublad van Ikea sinds kort, heerlijk spul!

Je zeiltje ff in heel heet water stoppen (dat wordt hij zacht) en daarna glad uithangen en zie daar,  geen kreuk te bekennen (wou dat het met de strijk ook zo werkte :D)

Alles goed???? nee 3 fout

Berichten [ 26 tot 39 van 39 ]

Pagina's Vorige 1 2

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » Hoe doen jullie dat toch???