1

Onderwerp: rozenbol vraagje!

even een vraagje, als je een rozenbolletje bovenop een taart wil maken. hoe zet je dan de rozen van marsepein vast? normaal zet ik rozen met water tylose of icing vast, maar ik weet niet of ze inzakken als ze op een bol zitten. wie weet het antwoord?
bedankt

2

Re: rozenbol vraagje!

ik maak de rozen vast met icing
altidj waar ik ze ook op vastzet
dat blijft gegarandeerd zitten :D

wat is eigenlijk geen goede rede om een taart te bakken ???
mijn taartjes kijken ???  www.taartenlaantje.nl

3

Als je het echt bol wilt maken, kun je er een bolletje van bijvoorbeeld keukenrol of van dat luchtbolletjes plastic in doen. Maar dat gaat alleen als je de bol niet op gaat eten. Ook kun je er een bolletje fondant onder doen. Het wordt wel zwaar, dus je moet het sowieso wel stutten. Ik prik de bloemen meestal aan elkaar vast met coctailprikkers. Lijm blijft bij mij niet meteen goed zitten.
Kijk eens op mijn website, daar staan diverse bollen op. Daar zit over het algemeen plastic of fondant onder.

Corinne
Sugar & Flour

4

Als je niet al te grote (en dus zware rozen maakt) kun je ze wel bevestigen met stevige tylose-lijm of misschien nog wel beter icing. Iik heb een keer een 12 cm halve bol bekleed met (veel...) rozen en ben toen gewoon onderaan begonnen, zodat de hogere daar ook weer een beetje tegenaan kunnen leunen. Is dat voor jou ook een optie?

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

5

bedankt, het wordt een bol van 10 a 12 cm. ik hoop alleen dat de roosjes niet inzakken!

6 Laatst bewerkt door lilo (08-05-2009 10:13)

lise schreef:

bedankt, het wordt een bol van 10 a 12 cm. ik hoop alleen dat de roosjes niet inzakken!

Roosjes een beetje op tijd maken zodat ze een beetje kunnen drogen, dan zakken ze vast niet in. Ook is het handig om aan de onderkant van het roosje een stukje plat af te snijden zodat je een lekker "plakoppervlak" hebt...
Succes!

PS ik had toen trouwens deze: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=18188

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !