1

Onderwerp: Nog(!) een vraagje over bekleding..

De zoekfunctie werkt voor mij (nog) niet snel genoeg.. ik 'moet' het gewoon snel weten omdat ik al zolang naar het antwoord gezocht heb..
Wie weet is deze vraag al duizenden keren gevraagd, dus op voorhand alvast mijn excuses.. grinnik...

De vraag is... Het is bekend dat rolfondant, MMF en marsepein gekleurd kunnen worden.. maar is het nou ook mogelijk om er andere SMAAKJES aan te geven??
Wie weet dit? Wie heeft dit al eens gedaan/geprobeerd en hoe beviel dat??

Ben heeeeel benieuwd!!

Ok... Who ate my cake!!

2

Re: Nog(!) een vraagje over bekleding..

Ja dat kan, kan gewoon met de vloeibare smaakjes uit de suoermarkt, maak kijk uit dat je er niet teveel bij doet en de fondant te nat wordt.

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

3

Dankje Kadohtje, maar ik neem aan dat als het te vochtig wordt, ik er poedersuiker bij kan doen om het te herstellen??

Ok... Who ate my cake!!

Ja dat klopt.

5

En... smaakt dat ook??

Ik ben van plan om binnenkort een stapeltaart te maken met drie verschillende soorten smaken.
1 moet een mokkataart zijn. dus had ik bedacht om MMF te gebruiken, maar het dan ook naar mokka te laten smaken.
1 een chocotaart, die wil ik met chocolate leather proberen of met ganache... daar ben ik nog niet overuit, dus die hoeft geen andere smaak
en 1 taart met een sinasappeltaart bedekt met MMF dus ook met sinasappelsmaak.

Maar is het wel een goed idee, ik bedoel.. smaakt het dan niet chemisch ofzo??

of te overheersend.. of te overdadig?  Hihihi.. mennn ik voel me nog zo 'klein' op dit gebied!

Maar het lijkt me anders zo 'suikerig' alleen maar mierzoet en niets anders..

Of zie ik nou allemaal beren??

Ok... Who ate my cake!!

6

Ik zelf geef de fondant of marsepein nooit een smaakje , maar wel de vulling en de botercreme

Voor meer handige How to's, Sjablonen, Tips en Adviezen voor taarten !! Wordt lid van
http://bakingdreamcakes.hyves.nl/

7

Ik doe het net als Sixy. Ik vind MMF erg lekker :shhh:

Volgens mij worden de taarten zoet door de vullingen. Als je die niet te zoet maakt is de MMF niet te zoet.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.