1

Onderwerp: Slappe slagroom

Hoi allemaal,

ik heb geprobeerd om een taart met slagroom te vullen, ik heb klop fix door de slagroom gedaan, maar helaas de slagroom bleef slap en werk een beetje korrelig... Wat doe ik verkeerd??

Groetjes Zeeuws meisje

2

Re: Slappe slagroom

Ik zou het niet weten eigenlijk. Ik klop de slagroom vaak met klop fix. Ik moet juist goed opletten dat ik niet te lang klop, hij wordt snel te stijf.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

hier heb ik ook nooit geen last van, eerder zoals ottelien schrijf dat hij te stijf word, ik doe ook maar de helft van de voorgeschreven klop fix enin, en dat is al voldoende

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

4

als ie korrelig is, dan is hij volgens mij al te lang gemixt. dan wordt het weer boter..
en 1 zakje klopfix is goed voor 250 ml slagroom.

Ik heb hetzelfde probleem, ik klop waarschijnlijk te lang waardoor er boterklotjes in komen. Maar ik vind de slagroom dan eigenlijk nog te slap voor klopfix.

groetjes,
Kim

6

zorg ervoor dat je kom vetvrij is, anders krijg je hem nooit stijf en met klopfix is hij inderdaad snel stijf en klop je snel te lang. zorg er ook voor dat je slagroom heb gekocht en geen room. room krijg je nooit stijf, maar de verpakkingen lijken erg op elkaar.

7 Laatst bewerkt door jojade (06-05-2009 22:30)

De slagroom moet goed koud zijn voordat je hem klopt,
Je kan je kom wel vetvrij maken maar slagroom is ook vet :D

8

kom en slagroom goed koud, niet je net afgewassen kom gebruiken maar eerst goed koud maken of laten worden. vetvrij lijkt mij ook niet noodzakelijk. en ik gebruik maar 1 zakje klopfix op een halve liter en hij blijft wel 4 dagen stijf

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

9

jeeetje, ik dacht dat ik verslaafd was aan deze site, maar het is 8.20 en er zijn al verschillende mensen aan boord, gelukkig want ik kan er de hele dag wel lezen hier om zoveel mogelijk te leren, goedemorgen dames, een fijne dag gewenst van mij. Birgit

Niemand is gelukkig, wees Niemand

10

'vetvrij lijkt mij ook niet noodzakelijk.'
wordt hierboven genoemd, maar probeer maar slagroom te kloppen in een kom waar je net ervoor botercreme gemaakt heb, (natuurlijk wel goed heet afspoelen, zodat er geen restjes meer inzitten). krijg je echt niet stijf hoor!! eerst helemaal afwassen met ontvettend afwasmiddel.

11 Laatst bewerkt door Sofia (07-05-2009 09:46)

zeeuws meisje schreef:

Hoi allemaal,

ik heb geprobeerd om een taart met slagroom te vullen, ik heb klop fix door de slagroom gedaan, maar helaas de slagroom bleef slap en werk een beetje korrelig... Wat doe ik verkeerd??

Groetjes Zeeuws meisje

Ik denk dat het ook aan het merk slagroom ligt. Ik heb ooit slagroom gekocht van het merk "zaanse hoeve". Die werd ook korrelig terwijk ik gewoon als normaal doe. Ik ben toen weer teruggestapt naar het eigen merk van ah. Geen last meer van korreligheid. En inderdaad niet te lang kloppen anders wordt deze boter.

Vetvrij maken van je kom doe je door wat citroensap (een druppeltje of twee) met een keukenpapiertje goed je vorm mee in te smeren.

Trouwens klopfix hoeft niet pers

Het ligt inderdaad vaak aan het merk!
De goedkopere merken worden bij mij vaak korrelig terwijl Campina dat niet doet.

13

Wendy artc131 schreef:

Het ligt inderdaad vaak aan het merk!
De goedkopere merken worden bij mij vaak korrelig terwijl Campina dat niet doet.

Ik gebruik altijd goedkope merken en ook houdbare en niet houdbare, maar ik heb nog nooit last gehad dat het niet stijf wordt. Wel heb ik altijd koude uit de koelkast.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

Ja ze worden wel stijf, maar niet echt lekker romig, eerder korrelig.

Heb jij trouwens ook met die houdbare dat ze niet houdbaar zijn tot de datum die op de beker staat? Ik heb al zo vaak gehad dat ik zo'n beker een week in de koelkast heb staan en dat hij volgens de datum nog zeker twee weken goed moet zijn en dan maak ik hem open, bleeeeh wat een lucht!!

15

Het ligt zo en zo aan het merk (die van de lids blijft altijd slap bij mij)

Ik gebruik altijd de slagroom van de AH of C1000 en als ik daar 1 zakje klopfix bij doe moet ik echt oppassen dat hij niet doorschiet zogezegd.

Succes

16

Ik denk dat je de slagroom hebt "stuk geklopt". Te lang doorgeklopt. Dat heb ik ook wel eens, bij elk merk wel gehad.

Ik gebruik altijd aangevette slagroom. Dat is lekker stevig en ook erg lekker!