1

Onderwerp: Hoeveelheid botercreme afsmeren taart

De titel zegt het eigenlijk al:

Hoeveel botercreme (gemaakt met de botercrememix van funcakes) heb je nodig om een taart af te smeren en een dijkje te spuiten? De taart is 22 cm doorsnee en is 6 cm hoog in kale toestand.

gr. wendy

2

Re: Hoeveelheid botercreme afsmeren taart

Als je de basis hoeveelheid 100 gr bcm, 100 gr suikerbakkerspoeder en 250 gr boter maakt hebt je genoeg.

Greetz Keet

3

Maar afsmeren met de botercrememix becvalt niet iedereen even goed. Er zijn al heel wat mensen die een smeltende taart hebben gehad door het water wat in de mix moet.
Mijn advies is 1:1 botercreme te gebruiken voor het afsmeren en de dijkjes.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

4

Dat hoor je idd wel vaker. Heb het alleen gehad bij een taart die ik 2 dagen van te voren had gemaakt. En toen was het nog maar klein beetje glimmen.
Verder nooit problemen hiermee. Je hoort er idd verschillende verhalen over.

Greetz Keet

5

ok, dank je wel.

Ik ga van het weekend 3 taarten bekleden dus dan heb ik die basishoeveelheid 3x nodig.
Ik dacht eigenlijk dat die hoeveelheid incl. een laag vullen was, maar dan heb ik dat verkeerd begrepen.

@Ottolien: ik heb een paar keer (alle keren dat ik een taart heb bekleed dus ;-) ) die mix gebruikt voor het afsmeren, maar tot nu toe geen problemen gehad. Maar als er iets mis gaat, weet ik iig waar het aan ligt. Bedankt voor de info!

6 Laatst bewerkt door chantal1980 (07-05-2009 13:09)

je hoeft niet 3 x de hoeveelheid te gebruiken hoor om alleen af te smeren!
aan 1 x 250 gram boter is genoeg.

als ik dit gebruik, kan ik wel 4 taarten afsmeren.
en gewoon een extra pakje roomboter buiten de koelkast laten liggen. als je nou wel te kort hebt omdat je dikker smeert is het ook weer in 10 minuutjes klaar.

7

Ik zou voor alleen afsmeren geen 250 gr boter gebruiken idd dat is wel erg veel hoor
Denk dat je aan 100 gr per taart meer dan genoeg heb, maar ik smeer maar heel dun.

Voor meer handige How to's, Sjablonen, Tips en Adviezen voor taarten !! Wordt lid van
http://bakingdreamcakes.hyves.nl/

8

Dat was tegelijk chantal ;)

Voor meer handige How to's, Sjablonen, Tips en Adviezen voor taarten !! Wordt lid van
http://bakingdreamcakes.hyves.nl/

9

Sixy schreef:

Dat was tegelijk chantal ;)

:D

10

OK, dus de standaardhoeveelheid dat op de verpakking staat is genoeg om 3 taarten af te smeren.
Ik ben nog niet zo goed, dus het gaat er wel iets dikker op. Ik maak dan wel iets meer. Zo'n 350 gram moet dan wel voldoende zijn.
Ik ga vrijdag alvast de taarten bakken en de vulling en de botercreme klaarmaken. Dan hoef ik zaterdag alleen nog te vullen, af te smeren en te bekleden...

Ben wel ff bezig, haha

11

Ik gebruik voor een taart van 20 cm een half pakje boter (125 gram), en dan de hoeveelheid mix die daar bij hoort. En dan heb ik nog over...

12

dan moet ik idd met 350 gram boter wel uitkomen. Bedankt voor de info!