1 Laatst bewerkt door verliefdmeiske (23-04-2010 22:05)

Onderwerp: hoeveelheden voor verschillende vormen

mocht je allerlei vormen hebben waar je de hoeveelheden niet van weet, ik heb voor mezelf een rekentooltje gemaakt (in excel) om dat uit te rekenen.

Vul het aantal gram (=ml) water in en dat verteld hij precies hoeveel mix, eieren en water. Voor Soezie en Funcakes mix.
Als je dan ook nog de hoogte van de vorm invult krijg je ook nog het aantal personen :)

edit: Nieuw toegevoegd, een optie om totaal aantal personen en totaalprijs te berekenen

Mochten er vragen zijn laat maar weten!

Dankzij de geweldige tip van Pooh om hem online te zetten, is het bestand te vinden op
http://www.mariekesnijder.nl/taarten/Bestanden.htm

2

Re: hoeveelheden voor verschillende vormen

Nu gaat iedereen je mailen voor dat bestandje :lol: Maar als je dat zat bent, geef even een brul en mail me ;) Dan leer ik je hoe je hem online zet, of ik zet hem online.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

3 Laatst bewerkt door verliefdmeiske (06-05-2009 21:20)

dat is misschien niet zo handig inderdaad ;)

excel bestand online zetten, natuurlijk.... ik had het zelf kunnen bedenken :O. Thanks Pooh!

De link staat bovenaan!

4

Ik heb gekeken en echt superhandig!!!!!!!!!!!
Alleen 1 vraagje. Ja ik ga ff lastig zijn. :lol:
Ik heb nu zomaar ff iets ingevuld: 5 cm hoog en 2500 ml/gr
Nu geeft ie inderdaad netjes aantal personen en hoeveelheid mix enzo aan. Maar bij eieren staat 3,4 ei. Is het mogelijk om niet het aantal eieren maar het gewicht van de eieren te laten zien?
Ik ga altijd uit van een M-ei. Die zijn ongeveer 50 gr.
Kan het zelf wel uitrekenen hoor, maar ik denk misschien is dat handiger. :rolleyes:
Verder vind ik 'm superhandig, dus die ga ik ff oplaan :thumb: :D

It ain't what you wud, it's the way that you wud it!It's a dirty job, but somebody's got to WUD it!

5

Jax schreef:

Ik heb gekeken en echt superhandig!!!!!!!!!!!
Alleen 1 vraagje. Ja ik ga ff lastig zijn. :lol:
Ik heb nu zomaar ff iets ingevuld: 5 cm hoog en 2500 ml/gr
Nu geeft ie inderdaad netjes aantal personen en hoeveelheid mix enzo aan. Maar bij eieren staat 3,4 ei. Is het mogelijk om niet het aantal eieren maar het gewicht van de eieren te laten zien?
Ik ga altijd uit van een M-ei. Die zijn ongeveer 50 gr.
Kan het zelf wel uitrekenen hoor, maar ik denk misschien is dat handiger. :rolleyes:
Verder vind ik 'm superhandig, dus die ga ik ff oplaan :thumb: :D

Oepsssssssssssssss!!!!!!!!!!!!!!
Niks gezegd!!!! Ik moet ook eens leren om beter te lezen denk ik. :lol:
Het staat er natuurlijk gewoon bij.
Solly, solly, solly!!!!!!!!!!

It ain't what you wud, it's the way that you wud it!It's a dirty job, but somebody's got to WUD it!

6

ik  vind het ook waanzinnig maar, ik vind het water wat je toe moet voegen erg weinig, normaal is het eentiende van je mix en bij deze tabel is het veel minder.

bv normaa bij 340 mix is het water 34ml, in deze tabel maar 14. is dit een foutje, voor de rest ben ik er erg blij mee

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

christol schreef:

ik  vind het ook waanzinnig maar, ik vind het water wat je toe moet voegen erg weinig, normaal is het eentiende van je mix en bij deze tabel is het veel minder.

bv normaa bij 340 mix is het water 34ml, in deze tabel maar 14. is dit een foutje, voor de rest ben ik er erg blij mee

Voor de Soezie en de Funcakes mix worden verschillende hoeveelheden water aangegeven. Bij de Soezie mix is het inderdaad veel minder, bij de Funcakes mix wordt er ongeveer 1/10 van de mix hoeveelheid aangegeven

Let op de verschillende tabbladen voor de verschillende mixen!

8 Laatst bewerkt door verliefdmeiske (07-05-2009 21:19)

Jax schreef:

Oepsssssssssssssss!!!!!!!!!!!!!!
Niks gezegd!!!! Ik moet ook eens leren om beter te lezen denk ik. :lol:
Het staat er natuurlijk gewoon bij.
Solly, solly, solly!!!!!!!!!!

;)

9

Oepsssssssssssssssss

solly solly solly, net zoals Jax  hahhaaaa

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

link geupdate, hij doet het weer

11

Geweldig! Heb een klein vormpje van 12 cm en met een beetje zoeken kwam ik dit topic tegen. Dank je wel!

I'm not bossy, I just have better ideas...

12

deze topic moet echt een sticky oid worden.... deze tabel is echt super handig.

13 Laatst bewerkt door Petra68 (14-10-2009 19:41)

Super handig idd!! Kan alles keurig invullen. Thx!
Heb nog wel een vraagje: een bakblik van 20x30 en 7,5 diep. Hoe lang moet die in de oven?
Ik kan er niets over terugvinden ook niet bij Felicitaartjes, daar zie ik wel de vierkante maten maar niet de rechthoeken.

Oh ja, en het aantal grammen ei staat wel bij de Soezie maar niet bij de Funcakes en als je bijv. 4,2 ei nodig hebt weet ik het ff niet meer (sorry ben blond =D)

Groetjes, Petra
Sinds kort ook een website: http://www.prettaart.webklik.nl

14

@petra voor de bakblik moet jij de inhoud meten... dus vullen met water... hoeveel ml water = hoeveel gram in de tabel.
over de eieren ga ervan uit dat een ei weegt 50 gram. 4,2 eieren = 210gram.  Vaak kan je beter de eieren afwegen want soms heb ik echt eieren van 60-70 gram (verse van opa) en soms maar 40 gram (L van jumbo)

15

Oh, ja natuurlijk, vullen met water. Had ik idd al gelezen, dan kan ik het aantal liters gewoon aflezen op felicitaartje en dan zie ik meteen hoelang ie in de oven moet. En van die eieren vind ik ook een goeie tip! Bedankt he!!
(je was trouwens lekker laat vannacht...)

Groetjes, Petra
Sinds kort ook een website: http://www.prettaart.webklik.nl

16

Fijn topic dit. Met die halve bolletjes worden de Blanda's van de Ikea bedoeld? Voor een 12 cm vind ik het wel errug weinig ei hoor!

17

Petra68 schreef:

Super handig idd!! Kan alles keurig invullen. Thx!
Heb nog wel een vraagje: een bakblik van 20x30 en 7,5 diep. Hoe lang moet die in de oven?
Ik kan er niets over terugvinden ook niet bij Felicitaartjes, daar zie ik wel de vierkante maten maar niet de rechthoeken.

Oh ja, en het aantal grammen ei staat wel bij de Soezie maar niet bij de Funcakes en als je bijv. 4,2 ei nodig hebt weet ik het ff niet meer (sorry ben blond =D)

Je kunt toch gewoon lengte x breedte x hoogte doen? Dan heb je de inhoud.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

Nieuw toegevoegd, een optie om totaal aantal personen en totaalprijs te berekenen

wel even je eigen prijzen invullen en dan zou het moeten werken. Zie het eerste topic voor de link