Onderwerp: toch aangedurft........
...om me te wagen aan een Assepoester. Moeder van vriendinnetje van school belde maandag of ze nog twee taarten kon bestellen. Maakte niet uit wat, roze voor de meiden en groen voor haar zoon, verder vrij.
Dus ik vol goede moed begonnen aan de Assepoester, na een half uur rotzooien met het bekleden vloog mijn deegroller bijna door het raam, gek werd ik ervan. Niks wilde, alles plakte, gggrrrrr. Mijn man durfde al niet meer in de keuken te komen, was niet veilig.
Maar 5 uurtjes later was ik toch erg blij met dit resultaat.
Ik volg vaak de discussie over het gebruiken van iemand anders zijn ontwerp. Deze is natuurlijk helemaal gepikt van Wendy. Ik ben nog niet zo heel lang bezig met het decoreren van taartjes en ik vind het heel fijn om een taart "na te apen". Zo kan ik mij helemaal richten op de technieken en uitproberen van nieuwe dingen en hoef ik op dat moment niet na te denken over een ontwerp. Ik heb in ieder geval gisteren avond veel geleerd, en uitgeprobeerd.
Dus aan alle ervaren taartenbakster: Bedankt voor jullie voorbeelden, heb er veel aan.
Gevuld met een laag bbr en manderijnen en een laag bbr met jam.

En dan voor hun grote broer. Graag een groene taart, hij is dol op trekkers en wil graag boer worden. Had maar een uur voor het decoreren/boetseren, dus afwerking is niet super.
Zelfde vulling.

Zo gingen ze net de deur uit.

Machteld. www.taartjesindepipowagen.com