1

Onderwerp: Een echte meiden Bumba

Hier issie dan, mijn Bumbastapel voor Nina.

De bovenste laag is vanillebiscuit gevuld met frambozencreme en vanillecreme met verse frambozen. De onderste laag is chocobiscuit gevuld met hazelnootcreme, een crispy chocolaagje en bokkepootjescreme, beide afgesmeerd met botercreme. Bumba is van fondant en de taarten zijn bekleed met marsepein.

Nina riep meteen heel blij; Bumba!!! Voor mij een teken dattie gelukt was, ondanks dat ik de oortjes was vergeten :o.
http://img48.imageshack.us/img48/1089/dscf2846.jpg

De taart werd vol enthousiasme ontvangen en iedereen vond 'm lekker, maar ik was niet zo tevreden met de afwerking. Met name de bekleding, op de

Groetje,
Toetje

2

Re: Een echte meiden Bumba

Hij ziet er heel leuk uit,deze meiden taart met bumba.
Leuk die hoed erbij als taart.

groetjes,Natasja.
Mijn taarten op www.pvyc8jcd.mijnalbum.nl

3

heel leuk, wat een grappig idee die hoed als taart.

4

Oh ja ... het meptaartje :lol: Idd het mutsje van Bumba, speciaal voor Nina. Ze nam er meteen een flinke hap uit :lol:. Ook van chocobiscuit, gevuld met frambozencreme en afgesmeerd met vanillecreme.

Groetje,
Toetje

5

Errug leuk zeg!

6

Helemaal toppie toetie!

En wat betreft het strak krijgen, goed glad afsmeren, iets dikkere laag marsepein gebruiken misschien, smoothen en vooral blijven oefenen...

Mmm das pas lekker!

7

Erg leuk gedaan!

Ik zag laatst een tip (van Marianne, dacht ik) dat je de taart na het vullen nog even laat "uitzakken". En daarna afsmeren en bekleden.

Heb het nog niet geprobeerd, maar klinkt wel logisch. Succes verder!

Groetjes, Tante Fondante
www.tantefondante.tk

8

Leuk die meptaart en wat een vrolijke bumba

9

Super leuk en erg vrolijk!

Groetjes Charissa Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Arnhem!!
Website: www.droomtaarten.nl

10

Heel leuk en lief met het roze erin!! Voor het strakke, ik zie dat je vulling een beetje zakt, zou hem de volgende keer even laten opstijven in de koelkast, nog even goed nasmeren en weer even laten opstijven. Als de vulling er maar goed in zit (ook niet precies op de rand van de taart het dijkje spuiten, gewoon ietsje naar binnen, als je de taart aandrukt gaat de vulling al naar buiten namelijk) en de taart is strak afgesmeerd hoeft de marsepein/fondant echt niet dik hoor voor een strakke taart.
Heel veel sukses met de volgende!

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

11

Oooooooooooh Toetje wat is dit een lieve Bumba zeg, weer helemaal anders dan anders ;)

Vele en lieve groetjes Nicole

12

Ik vind hem leuk hoor, inderdaad voor het bekleden wat Lara zegt :)
En ik vind het meptaartje superleuk verzonnen!!!

Mijn website: Presentaart

13

Bedankt voor alle tips dames, ik ga ze deze week in de praktijk brengen!

Groetje,
Toetje

14

Dat meptaartje...geweldig!!!

Winkel, (gast)workshops en taarten op maat. En voorjaar 2014 komt ons eerste 3d taartenboek uit!
Kijk voor meer info op; www.hetbontetaartje.nl