1

Onderwerp: RVS schaaltjes van de Ikea?

Hallo allemaal,

Ik wil graag een boltaartje gaan maken. Nu heb ik vandaag twee rvs (roestvrijstaal) schaaltjes gekocht bij de Ikea.. Een kleintje (die je voor je toetje gebruikt) en ook een grote kom.

Nou is mijn vraag, kunnen deze echt in de oven? Gaat het materiaal of de oven niet stuk (mijn moeder vertrouwd het niet :D)

Daarnaast de vraag, kun je wel een grote boltaart maken? Want ik kan me voorstellen dat het middelste moeilijk gaar kan worden..

Nou ik hoop dat iemand me verder kan helpen!!

Groeten marion

2

Re: RVS schaaltjes van de Ikea?

Hoi,

ik heb toevallig vorige week ook deze schaaltjes gekocht en gelijk uitgeprobeerd en het ging helemaal perfect. hij heeft er 30 min ingezeten en zowel schaaltje als oven is heel gebleven!

met de grote schaal heb ik geen ervaring....

Gaat goed hoor, wel goed invetten en met bloem erna bestuiven.
Anders gaat je taart er misschien niet goed uit!

Succes.

Groetjes van Barbara.
*Je kunt ook kijken bij mijn album als je dat leuk lijkt wat ik  heb gemaakt*: http://www.mijnalbum.nl/Album=MXG4QRGH

4

Geloof het maar. Ik heb de schaaltjes van 12 en 20 cm en ze staan bij mij bijna wekelijks in de oven. Ze zien er nog uit als nieuw!

Bij die van 20 cm gebruik ik niks extra. En de taart wordt gewoon gaar.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

5

Bedankt voor jullie snelle reactie's, ik zal het mijn moeder laten lezen ;)

6

Hoi MArion

ik heb hier ergens anders op het forum foto's gezien van oeps-momenten. Daar was iemand vergeten om in een grote ronde vorm een naald te zetten waardoor die ging overlopen. Ik denk dat dat is om de ergste wamte er uit te kunnen geleiden.

Veel succes met je blanda's

If life gives you lemons, make lemonade

Barbamama van 3! schreef:

Gaat goed hoor, wel goed invetten en met bloem erna bestuiven.
Anders gaat je taart er misschien niet goed uit!

Succes.

Ik doe altijd 2 reepjes bakpapier kruislings in de bolletjes, dan kan je het biscuit na het bakken er zo voorzichtig uittillen.

8

Ik gebruik ze ook, spuit ze goed in met bakspray. Gaat altijd prima. Succes!

Groetjes, Diana

9

Ik heb een aluminium bol (zijn erg goedkoop en blijft mooi) en vet deze altijd in met  rijstolie en bestuif met paneermeel. Voordeel van rijstolie is dat het geen "smaak" over brengt en de paneermeel blijft er heel mooi aan plakken. Als het baksel uit de oven is, wrijf je de paneermeel er zo af en heb je een mooie gave cake/taart.