1

Onderwerp: Mijn splinternieuwe Kenny doet een beetje gek......

edit Jozien: let op, oud topic....

Ik heb vanochtend bij de Makro mijn eerste Kenny (Kenwood Patissier) gekocht. Meteen met m'n nieuwe speelgoed aan de slag gegaan natuurlijk. :Y

Maar nu het volgende.... tijdens het mixen van de bisquitmix (en ik heb voor de zekerheid maar de klopper gebruikt en niet de bolgarde) lijkt het net of hij af en toe een slipgeluid maakt. :S  Het lijkt dus net (duurt echt maar heel even) of het toerental veranderd. Hij klopt ondertussen gewoon vrolijk verder. Tijdens 10 minuten mixen maakt hij een aantal keer vreemde dit geluid. Het maakt ook niet uit op welke stand ik hem zet. Hij doet het bij alle toerentallen (behalve 0 natuurlijk  :lol: ).

Hebben jullie dit ook al gemerkt? Of heb ik weer eens een raar apparaat uit de hele lichting gepakt?    :grr:

Groetjes v. Annette.

2

Re: Mijn splinternieuwe Kenny doet een beetje gek......

Ja....dat doet die van mij ook, hoor! Maar je kunt voor de biscuit wel gewoon de ballongarde gebruiken, hoor.

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

3

yep is normaal :Y , daar wen je aan

de ballongarde NIET voor biscuitbeslag gebruiken

Ballon garde is voor slagroom, eiwitten en dat soort dunne dingen... er zijn al genoeg mensen op het forum die dat uitgeprobeerd hebben en het heeft ze hun ballongarde gekost, de K-Klopper werkt prima voor biscuitbeslag en je wilt het risico toch niet nemen!!

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

4 Laatst bewerkt door Dazwa84 (05-05-2009 20:12)

De ballonklopper kan, mijns inziens, juist prima met biscuitbeslag. Ik gebruik hem j

5

Dat geluid hoort juist zo, hij controleert voortdurend zijn draaisnelheid en stelt hem steeds bij!

En ik gebruik de ballongarde al jaren voor biscuitbeslag :)

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

6

Staat ook in de beschrijving hoor! Eerst het boekje lezen ;) Hij past zich zelf namelijk aan (aan de belasting etc) zodat ie gelijkmatig blijft kloppen.... tenminste ik denk dat het daar mee te maken heeft.

7

Heel erg bedankt voor alle reacties! Weer een hele geruststelling! :Y

Dittie schreef:

Staat ook in de beschrijving hoor! Eerst het boekje lezen  Hij past zich zelf namelijk aan (aan de belasting etc) zodat ie gelijkmatig blijft kloppen.... tenminste ik denk dat het daar mee te maken heeft.

Tsja, ben soms ook net een kerel, na een vluchtige blik op de gebruiksaanwijzing kan ik een apparaat meestal prima aan de praat krijgen/houden. Ik bekijk dat soort dingen dan ook heel selectief. Dus in dit geval alleen de stukken die betrekking hadden op de losse onderdelen, welke onderdelen waarvoor te gebruiken en hoe het apparaat aan de praat te krijgen etc. Dan lees je dus wel eens over de kleine lettertjes heen.
Maar ik denk inderdaad dat dat is wat ik hoor, ben nu dus weer helemaal blij!!!
Ga vlug weer een paar kapsels mixen. Met de K-klopper, want die werkt prima en waarom onnodig risico nemen?  *)

Groetjes,
Annette

Groetjes v. Annette.

8

Dittie schreef:

Staat ook in de beschrijving hoor! Eerst het boekje lezen ;) Hij past zich zelf namelijk aan (aan de belasting etc) zodat ie gelijkmatig blijft kloppen.... tenminste ik denk dat het daar mee te maken heeft.

d'r zijn al zat dames die hun ballon garde ermee verspeeld hebben.. ik ga het risico niet nemen :nooo en met de k klopper krijg je prima beslag... het rijst de kom uit :Y

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

9

ps.. ik heb de handleiding er op nagekeken en alle recepten die maar enigsins qua substantie op biscuit lijken worden met de klopper gedaan.. niet met de garde..

10

Ik ga ook voor zekerheid en met de K-klopper aan de gang.
Wil ook bij voorbaat het risico niet lopen dat ie misschien stuk gaat, de ballongarde dus.
Ik ga ze ook NIET in de vaatwasser doen, want daar heb ik ook het 1 en ander al over gelezen hier in het forum.
Ik was trouwens meestal al m'n gebruikte bakspullen met de hand af.

It ain't what you wud, it's the way that you wud it!It's a dirty job, but somebody's got to WUD it!

11

Bommeltje schreef:
Dittie schreef:

d'r zijn al zat dames die hun ballon garde ermee verspeeld hebben.. ik ga het risico niet nemen :nooo en met de k klopper krijg je prima beslag... het rijst de kom uit :Y

Goed om te weten, ik heb net mijn beslag met de garde gedaan maar ga het de volgende keer met de K klopper proberen.

Groetjes Gerlinde

12

Ik heb zelf een Kitchenaid, dus geen Kennie, en gebruik altijd de draadgarde voor biscuit.

Ik heb even de gebruiksaanwijzing erbij gepakt en daar zeggen ze dat je de draadgarde gebruikt voor mengsels waar lucht in geslagen moet worden, zoals bijvoorbeeld voor:
eieren
biscuitdeeg
eiwitten
mayonaise
dikke slagroom
sommige soorten gekookte glazuur
suikergoed

De platte garde is voor normale tot dikke mengsels, zoals bijvoorbeeld voor:
cakes
koekjea
drie-in-de-pan
roomglazuur
pasteideeg
pat

Mijn online fotoalbum: http://lonnes.mijnalbums.nl 
Mijn facebook pagina: http://www.facebook.com/BakLonnes

13 Laatst bewerkt door Titataart (06-05-2009 00:04)

Lonneke, welk gereedschap gebruik jij op je mixer om royal-icing (de dikke versie om b.v. rozen te spuiten) te maken?
De K-klopper (platte klopper), de bolgarde (draadgarde), of een combi?
Het is namelijk een mengsel waar lucht in geklopt wordt. Maar ik kan me zo voorstellen dat het voor de bolgarde wat veel van het goede is, zo'n taaie icing.

Groetjes v. Annette.

14 Laatst bewerkt door !lona (05-05-2009 21:32)

Hallo dames,

Ook ik ben sinds 4,5 uur een trotse bezitter van de Makro Kennie (jjjeeeeeehhh!!!) en ik heb w

** Het is tijd voor..... taaaaaaaaaaaaaaaaaart! **
- Buzz

15

Tje, ik zat ook te twijfelen welke ik zou kiezen. Wilde de vraag hier al gaan zoeken/stellen, maar dat is niet meer nodig!

Mag hem nog niet echt gebruiken krijg hem van man en kids. Maar als zij morgen op school/werk zitten ga ik lekker stiekum aan de slag!

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

16

Royal icing doe ik met de platte klopper. Dat is inderdaad te stug voor de draadgarde. Je hoeft er geen lucht in te kloppen trouwens he, het moet gewoon goed gemengd worden.

Mijn online fotoalbum: http://lonnes.mijnalbums.nl 
Mijn facebook pagina: http://www.facebook.com/BakLonnes

17

Ik heb net voor het eerst m'n nieuwe Kennie gebruikt voor biscuitdeeg en de K-klopper (platte klopper) gebruikt. Ging heel best!
Ik had mooi, luchtig beslag. Maar misschien dat ik, om het uit te testen, de volgende lading met de bolgarde doe. Kan ik het verschil zien. (misschien dan ;) )

It ain't what you wud, it's the way that you wud it!It's a dirty job, but somebody's got to WUD it!

18

Bommeltje, je bent denk ik in de war met het mixen van botercreme en het verpesten van je ballongarde. Mij zijn geen verhalen bekend van mensen bij wie de garde door het mixen van biscuitmix kapot ging, wel door het mixen van te harde boter.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

19 Laatst bewerkt door lune (05-05-2009 23:32)

Alles goed???? nee 3 fout

20

Jozien schreef:

Bommeltje, je bent denk ik in de war met het mixen van botercreme en het verpesten van je ballongarde. Mij zijn geen verhalen bekend van mensen bij wie de garde door het mixen van biscuitmix kapot ging, wel door het mixen van te harde boter.

:think: zouwut??

Hmmm nou.. dan ga ik het ook maar eens proberen.. kijken of zo nog hoger worden ..de kapsels :D

21 Laatst bewerkt door Titataart (06-05-2009 00:03)

Leuk hoe het topic van richting kan veranderen! Ben heel blij met alle tips, uitleg, en het delen van de ervaringen met/over de Kennie.

Lonneke, ook bedankt voor je antwoord i.v.m. de royal icing!

Groetjes v. Annette.

22

Die van mij doet ook zo raar. Mijn man zei al....je kennie "zucht" ervan van al die taarten...:lol: Maar ben blij te lezen dat het normaal is. Pfff....denk dat we hem maar weer eens aan het werk zetten.

Volg je hart...want dat klopt!

23

Zuchten is heel gewoon voor de Kennie, alhoewel ik zucht ook weleens onder het taarten maken.

groetjes van Ann

24

Bommeltje schreef:
Dittie schreef:

Even voor de duidelijkheid, ik had hier helemaal niets over gezegd, welke klopper je moet gebruiken!

Ik durf zelf niet zo goed de ballongarde te gebruiken, maar zo te lezen kan dit geen kwaad voor biscuitmix....

25

Ik gebruik ook gewoon de ballongarde voor mijn biscuitmix hoor! Gaat prima!