1

Onderwerp: Wit marsepein uit de webshop

http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ts_id=2887

DIt is wit marsepein. Ik ga een bestelling plaatsen voor een marsepein voor een bruidstaart, ze vinden marsepein lekkerder dan fondant en willen rood en wit.
Nu twijfel ik nog over welke wit ik zal nemen, marsepein wit of marsepein 1:3 blank of marsepein 1:4 blank. Of moet ik als ik echt wit wil hebben toch voor fondant gaan?

Alsvast bedankt voor jullie mening/hulp.

Ilonka

2

Re: Wit marsepein uit de webshop

Ik gebruik de 1:3 blank uit de webshop, en om het echt wit te krijgen gebruik ik kleurstof. De blanke marsepein is een beetje gelig, dus als je echt wit wilt moet je hem kleuren, of de voorgekleurde nemen.

Ik gebruik  1/2 marsepein blank en 1/2 fondant, dan heb je ook een mooie witte kleur en wij proeven dan geen fondant...maar dat zegt natuurlijk niet alles.... :-D

4

Ik heb laatst bij Marianne de witte marsepein (voorgekleurd) naast de witte fondant gehouden omdat ik dacht dat hij op de plaatjes toch meer creme leek, maar hij is net zo wit als de fondant. Dus als ze niet van fondant houden zou ik voor voorgekleurd marsepein wit gaan.

5

Ik heb ook de voorgekleurde wit besteld en die was perfict wit!

6

Ik gebruik net als de andere Annemiek 1/2 fondant, 1/2 marsepein en die combi vind ik fijn werken en ook heel lekker!

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

7

Ik heb onlangs ook witte marsepein besteld om proeftaartjes te maken en die is inderdaad echt heel wit. Dat krijg je zelf (ik althans) niet zo mooi wit. Bovendien vind ik dat de structuur verandert als je marsepein wit kleurt. De voorgekleurde heb ik nog niet geprobeerd, dus ik weet niet of die ook anders aanvoelt. Voor de grote taart ga ik sowieso de voorgekleurde gebruiken dat scheelt een hoop werk!