1

Onderwerp: Biscuit van mix krijgt steeds bollebovenkant...

Zo, als beginnertje heb ik nu enkele taarten en taartjes gebakken van de overheerlijk biscuitmix uit de shop. De smaak is werkelijk niet te versmaden heerlijk. Het enige dat zo jammer is, is dat ik een werkelijk prachtig bolletje op de taart krijg. Eigenlijk is het bolletje helemaal perfect, maar voor het bekleden wil ik graag een platte taart. ;)

Hoe kan het nou dat ik steeds dat bolletje krijg en ik dus elke keer een stukje van mijn taart moet afsnijden om een mooie platte taart te krijgen?

(Ik draai de taarten wel om; dus de onderkant wordt de bovenkant, maar dan nog moet het bolletje er af zodat de taart goed blijft staan)

Het is, helaas, ook niet zo dat het bolletje tijdens het afkoelen wat inzakt.....

Wuuuuueeeelppp????

2

Re: Biscuit van mix krijgt steeds bollebovenkant...

Volgens mij is dat een veel voorkomend probleem. Ik heb het zelf ook met de 20 cm ronde taart, De grotere gek genoeg niet.. Maar je kunt dingen proberen als baktemperatuur langzaam opvoeren, of een bakplaat vlak erboven doen..maar meestal helpt dat niks. Zodra de biscuit er bij mij uitkomt leg ik een broodplank erop. De bobbel gaat dan redelijk weg en als ik hem daarna omdraai is er niks meer van te zien. Misschien is dat een idee?

3

Dag Marion,

ik heb afgelopen weekend mijn eerste taart gebakken, en kapsel was tot 2 keer toe helaas niet gelukt (niet vanwege een bobbel hoor). Bij de 3e keer heb ik een tip toegepast hier van het forum: in het midden van je biscuit een soort van kuiltje maken, dus je beslag naar de zijkanten toe scheppen.
Ik had een hele mooie kapsel zonder een enorme bult!

Your cake-wish is my challenge!

4

Ik duw ook altijd heel voorzichtig met een lepel het beslag naar de zijkanten, waardoor er in het midden een kuiltje ontstaat en een minder grote bult. Maar ook ik moet vaak nog een klein stukje van de taart snijden, een paar milimeter.

5

Goeie tip, waarvoor mijn hartelijke dank! Ik ga het proberen voor de volgende keer!

6 Laatst bewerkt door Marleen (05-05-2009 18:21)

dat bolletje op de bovenkant na het bakken maakt niets uit.
Je stort hem op een rooster, even de vorm aandrukken, en hij is plat.
De onderkant van je taart wordt je bovenkant bij het bekleden, die is nl altijd mooi strak.

De onderkant wordt de bobenkant doe je dus al las ik net nog, maar even de vorm aandrukken op een taartrooster en daarop laten afkoelen, dan is bij mij die bobbel dus weg