1

Onderwerp: Marsepein bloemetjes

Soms zie ik hier op taarten en cupcakes bloemetjes waarvan de randjes een beetje omhoog staan..ze lijken dan echter. Ik gebruik zelf de plungecutters voor marsepein bloemetjes, maar hoe hard ik het probeer, de blaadjes vallen altijd weer omlaag. Kan iemand mij vertellen hoe je er voor kan zorgen dat de bloemblaadjes omhoog blijven?

dank!

2

Re: Marsepein bloemetjes

Je moet een beetje tylose door de marsepein doen zodat het beter droogt. En dan laten drogen op iets waardoor het omhoog blijft staan. Dat kan een eierdoos zijn, zo'n plastik verfdoosje. Ik zelf gebruik voor de grotere bloemen wel eens de blanda schaal op z'n kop.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

ah kijk aan. Ik dacht dat tylose juist gebruikt werd om marsepein soepel te houden. Ga ik proberen. Dankje!

4

Maar marsepein met tylose kun je toch niet meer gewoon eten? Begreep dat dat dan lijmachtig zou smaken. En dan is het dus niet handig voor kleine bloemetjes. Zie mezelf niet aan de gasten vragen of ze alle decoraties van de taart willen halen.

Groetjes Marlies

5

Ik doe geen tylose door de marsepein of fondant, ik laat ze hard worden in een eierdoos of noppenschuim.
als ze eenmaal droog/hard zijn plak ik ze gewoon op de taart en blijven de blaadjes omhoog staan.

In Geldrop moet je zijn voor de leukste workshops bij CakeCreatief! www.mijntaartjes.cakecreatief.nl

6

ik doe er ook geen tylose door.
ik maak de bloemetjes en leg ze in een poffertjespan. na een dag of 2 zijn ze zo goed gedroogd dat ik ze op een taart kan doen zonder dat ze weer inzakken.

7

Dank voor de tips! Ik heb het zonder tylose gedaan...de bloemetjes wel een aantal uren laten drogen in een eierdoos. Heel mooi geworden.

8

ik heb vandaag een cornation mal gekocht, dus voor anjertjes.
Geprobeerd maar ik weet niet goed wat ze bedoelen bij de uitleg achterop het kartonnetje. Ben ook nog zeer onervaren met decoreren merk ik.
Je moet iets met de marsepeinen randjes doen met een coctailprikkertje...maar wat?
Lilian

9

lilianvandenberg schreef:

ik heb vandaag een cornation mal gekocht, dus voor anjertjes.
Geprobeerd maar ik weet niet goed wat ze bedoelen bij de uitleg achterop het kartonnetje. Ben ook nog zeer onervaren met decoreren merk ik.
Je moet iets met de marsepeinen randjes doen met een coctailprikkertje...maar wat?
Lilian

Het uiteinde van het cocktailprikkertje gebruik je als een soort minirollertje om de randjes van je bloemblaadjes heel dun uit te rollen zodat ze echter lijken.

If life gives you lemons, make lemoncurd.