1

Onderwerp: Help, mijn biscuit mislukt altijd!!!

Ik heb al bijna 10 keer geprobeerd om een lekkere biscuit te maken maar telkens gaat er ergens iets mis.
1. de biscuit gaat niet op (samengekoekte massa)
2. een deel van het deeg is niet gebakken

Ik maak gebruik van een mengsel waar je enkel eieren en water bij moet doen. De laatste keer heb ik de oven lager gezet en de biscuit er iets langer ingezet, maar nog steeds geen geluk.

26 mei is mijn dochtertje jarig en ik zou haar heel graag een "varkenstaart" willen maken, maar zolang die biscuit mislukt zie ik het niet zitten

Wie kan er mij helpen????

2

Re: Help, mijn biscuit mislukt altijd!!!

Mix je wel lang genoeg????

3

Is alles op kamertemp en inderdaad mix je lang genoeg. Ik mix minstens 12 minuten, maar gebeurd vaak zat nog iets langer. Ook doe ik minimaal 3 min. heel langzaam mixen zodat alle bellen eruit zijn.

En niet te snel je taart uit de oven. Mocht de bovenkant te bruin worden, even een stukje alluminiumfolie en dan iets langer in de oven. Niet gelijk eruit halen, maar even laten staan. En niet gelijk uit de vorm halen.

Hoop dat je erwat aan hebt.

Overwin woede met liefde, overwin het kwade met het goede. (boehda)         www.taartenomopteeten.mijnalbums.nl

4

Doe je de oven niet te gauw open om stiekum even te kijken,:P   dat kan pas als er 3kwart tijd voorbij is.

groetjes van Ann

5

De laatste keer heb ik eerst enkele minuten traag gemixt zodat alles goed onder elkaar zat. Daarna ongeveer een kwartiertje op max (keukenrobot)
Ik heb de oven pas opengedaan als de tijd om was (bijna 50min).

Alles was op keukentemperatuur, dus ik snap het echt niet.

6

Is altijd het zelfde stukje dat niet goed gebakken is en heb je hetelucht, elektrisch of combinatie?
Lukt normaal cakedeeg(uit eenpak) wel?
Het leest net of je oven niet warm genoeg wordt.

~enthousiast hobbyist ~
Heeft iemand het recept om tijd te bakken al gevonden?????

7

ik zou eens je oventemperatuur opnemen met een oventhermometer, het hele verhaal lijkt erop dat je oventemperatuur niet goed is.

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

8

het is een combi oven.
Dus ik zou de temperatuur hoger moeten zetten in plaats van lager?
Het is altijd het middelste stuk dat ongebakken blijft

9

Dan ben ik erg benieuwd hoe hoog je de oven zet

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

10

ik heb de aanwijzingen van het pak gevolgd: 180