1

Onderwerp: taart van cake

Hallo,

heb nu maar een taart van cake geprobeerd te maken, alleen nog paar vraagjes:
ik wil hem graag met banketbakkersroom vullen dan moet ik dijkje van botercreme maken maar bij het recept staat voeg naar keuze smaakje toe, kan dat gewoon zo'n flesje vanillearoma zijn?

ik heb woensdag de taart nodig kan ik hem dan nu al vullen? kan ik de botercreme ook gebruiken aan de zijkant en bovenkant? moet ik er dan nog wat op doen? heb geen marsepein of rolfondant en wil dat ook nog even niet proberen..

alvast bedankt.

2

Re: taart van cake

Je kan gewoon vanille aroma aan je botercreme toevoegen, probeer wat en tussendoor even proeven of het goed is.
Als je geen marsepein of fondant over de cake doet hoef je geen dijkje te maken. Dat dijkje zorgt er voor dat je vulling niet in contact komt met je fondant of marsepein, gaat in dit geval dus niet op.
Je kan de taart nu al vullen, al denk ik dat morgen vullen lekkerder zal zijn. Je kan de botercreme rustig overal doen, onder tussen, achter, over, op. Kan geen kwaad.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

3

oke ga ik dat proberen. ik wil wel graag er wat bovenop doen maar weet niet wat ik dan kan doen. kan ik zo'n zakje glazuur van dr oetker erop doen? moet ik dan wel eerst dun laagje op de bovenkant doen? loopt de banketbakkersroom er dan niet uit als ik geen dijkje maak?

sorry maar ben echt een leek en steeds mislukt alles en het moet er nog wel beetje normaal uitzien als je het gaat trakteren

4

Als je vanilla wil gebruiken moet je zoals Pooh heeft uitgelegd beginnen met een teelepel en proeven of het goed smaakt en dan als het nodig is meer toevoegen
Als je de cake gaat vullen zou ik toch wel de dijkje maken want dit is gewoon om te voor komen dat de vulling gaat lekken zelf als je gaat bekleden met boter creme en de rest van je taart kan je ook met de boter creme glad maskeren :Y

"Life is too short for drama & petty things, so laugh insanely, Love truly and forgive quickly".