1

Onderwerp: Tylose

Help

Ik heb tylose besteld maar dat is niet op voorraad, ik moet dit weekend een taart maken met een tekst (tappits) low case, maar heb nu geen tylose. Wie kan mij helpen aan een goede tip zodat ik de letters wel kan maken, of aan een potje Tylose.

Ik hoop echt dat iemand mij kan helpen de taarten moeten zaterdag klaar.

2

Re: Tylose

Hoef je niet percee te gebruiken. Ik zou de fondant dun uitrollen en gewoon een minuutje of 2 aan de lucht laten drogen. Vervolgens fondant omdraaien, weer minuutje aandrogen en dan tappit erin. Dan vallen de letter er zonder moeite uit.

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

3

Maar ik heb marsepein om de letters van te maken, ga het wel proberen misschien werkt dat ook wel, hoe bevestig je eigenlijk de letters dan weer op de taart als ze gedroogd zijn.

4

tikkeltje water is genoeg hoor. Ze drogen niet uit, maar de "plak" is er zeg maar vanaf zodat ze niet aan de tappits blijven zitten. Ik weet trouwens niet of mijn tactiek werkt met marsepein. Je zou ook dun uit kunnen rollen en stuk plastic huishoudfolie erover kunnen leggen en daardoorheen de letters uitdrukken.

5

He goed idee niet aan gedacht maar dat ga ik zeker proberen bedankt voor de tips.

6

Heb je inderdaad niet nodig. Heb laatst ook de tappits gebruikt en bij mij vielen ze er zo uit als ik er even mee op de tafel tikte.

Groetjes Marlies

7

was dat met fondant of marsepein want toen ik ze van de week voor het eerst probeerde kwamen ze er uiteindelijk wel uit maar braken alle letters of er bleven nog stukjes van de letter zitten.

8

Patricia29 schreef:

was dat met fondant of marsepein want toen ik ze van de week voor het eerst probeerde kwamen ze er uiteindelijk wel uit maar braken alle letters of er bleven nog stukjes van de letter zitten.

Dan heb je er teveel tylose ingedaan.

9

Nee hoor want dat was nog zonder tylose, dus pure marsepein.

10

Patricia29 schreef:

Nee hoor want dat was nog zonder tylose, dus pure marsepein.

vreemd

11

dan is de marsepein te plakkerig geweest.
ik rol een stukje marsepein helemaal plat, en dat laat ik een minuut of 10 liggen.
daarna ga ik pas met de tappits werken.

en als ze dan nog steeds erin blijven plakken, dan leg ik een stukje doorzichtige huishoudfolie over de marsepein en druk dan de tappits erin.
dan blijven ze op je aanrecht plakken en kun je ze er met een palletmesje vanaf halen.

met een heeeeeeel klein beetje water vastplakken.