Onderwerp: Hoeveel is een cup?
Ik zie in een recept voor MMF vaak staan dat je cups moet gebruiken, maar hoeveel is een cup eigenlijk?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » Hoeveel is een cup?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik zie in een recept voor MMF vaak staan dat je cups moet gebruiken, maar hoeveel is een cup eigenlijk?
http://www.dekooktips.com/cupcon-ab.htm
en voor mmf hoef je dat niet te weten hoor, ik maak het ook gewoon op gevoel, ik doe wat marshmallows erin, smelten en dan zoveel poedersuiker erbij tot het niet meer plakt
1cup is 250ml
Hangt ervan af wat je gaat gebruiken want en cup poedersuiker is bijvoorbeeld 128 gram terwijl 1 cup suiker is 201 gram dus het hangt van de ingredienten die je gaat gebruiken af
Hangt ervan af wat je gaat gebruiken want en cup poedersuiker is bijvoorbeeld 128 gram terwijl 1 cup suiker is 201 gram dus het hangt van de ingredienten die je gaat gebruiken af
huh...? een cup is altijd hetzelfde hoor. het is dan ook geen gewicht, maar een omvangsmaat zeg maar. net als een eetlepel. of je er nou suiker of water in doet, een eetlepel is een eetlepel
niet helemaal waar tipsey... een cup droog ingredienten is anders als een cup water bijvoorbeeld
Het volume (in liters) blijft hetzelfde, maar doordat elk materiaal een ander soortelijk gewicht heeft, kan het gewicht wel verschillen, ook al heb je hetzelfde volume.
In heel veel winkels is wel een setje cupmaten te koop. Dat zijn van die schepjes. Ik heb ze zelf ook. 1 cup, 1/2 cup, 1/4 cup, enz.
Het volume (in liters) blijft hetzelfde, maar doordat elk materiaal een ander soortelijk gewicht heeft, kan het gewicht wel verschillen, ook al heb je hetzelfde volume.
ja dat bedoelde ik ook..., want wat canadesje zegt snap ik niet, als het gewicht en het volume nooit hetzelfde is, hoe kun je anders ooit weten hoeveel een cup is?? Hoe doen ze dat in amerika of engeland dan?
Elja schreef:Het volume (in liters) blijft hetzelfde, maar doordat elk materiaal een ander soortelijk gewicht heeft, kan het gewicht wel verschillen, ook al heb je hetzelfde volume.
ja dat bedoelde ik ook..., want wat canadesje zegt snap ik niet, als het gewicht en het volume nooit hetzelfde is, hoe kun je anders ooit weten hoeveel een cup is?? Hoe doen ze dat in amerika of engeland dan?
Ze vullen gewoon een cup Ze gebruiken dus echt de maatscheppen en niet een weegschaal.
Maar als je vervolgens de inhoud van die cup gaat wegen, kom je dus op de verschillende gewichten uit. Kop poedersuiker weegt minder dan kop melk.
1 cup is 240 ml
Een cup is inderdaad een volumemaat, ongeveer zet zoveel als 235 ml op een maatbeker. Als je geen echte cup hebt om te meten, gebruik je gewoon je maatbeker. Je vult de maatbeker tot het streepje van de 235 met het ingredient. Het gewicht is dus niet belangrijk. Het kan iets vloeibaars zijn, of iets droogs, zoals poedersuiker; het gaat er gewoon om dat je tot het streepje gaat.
In America gebruiken ze de cup voor bijna alles maar hier in Europa gebruiken we meestal gram daarom legde ik het zo uit want als je hier boven leest ze je dat er 3 verschillende hoeveel heden gegeven wordt voor en cup, daarom gebruik ik de conversion tabel om te weten hoeveel ik echt moet hebben in gram anders ga ik gokken en dat gaat bij mij fout.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » Hoeveel is een cup?