Onderwerp: taart stapelen en vervoer
Half mei mag ik een bruidstaart maken van 3 hoog. IK wil hem graag thuis helemaal klaarmaken en dan vervoeren. Hoe kan ik dit het beste doen?
Esther
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » taart stapelen en vervoer
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Half mei mag ik een bruidstaart maken van 3 hoog. IK wil hem graag thuis helemaal klaarmaken en dan vervoeren. Hoe kan ik dit het beste doen?
Als ik er maar een klein stukje mee moet rijden dan gaat de taart gewoon zonder verpakking van zijn koele plekje in de auto op een stukje antislipmat en rij ik er gewoon 'truttig ' heen... op lokatie weer de koeling in of meteen naar het goede plekje als de taart binnen een half uurtje wordt aangesneden.
Heb zo zelfs tot 5 hoog vervoerd, maar dat was echt maar 10 minuutjes hiervandaan!
Als ik er maar een klein stukje mee moet rijden dan gaat de taart gewoon zonder verpakking van zijn koele plekje in de auto op een stukje antislipmat en rij ik er gewoon 'truttig
' heen... op lokatie weer de koeling in of meteen naar het goede plekje als de taart binnen een half uurtje wordt aangesneden.
Heb zo zelfs tot 5 hoog vervoerd, maar dat was echt maar 10 minuutjes hiervandaan!
Oh mag ik jouw dan meteen wat vragen: Moet binnenkort een 4 hoge stapeltaart maken, wil m thuis ook helemaal klaarmaken. Ik gebruik altijd houten stokjes en een kartonnetje eronder. Kleef jij het kartonnetje nog vast of zo? Ben zo bang dat het gaat schuiven.
Doe ik eigenlijk nooit, een aansluitrandje tussen de ene en de andere taart en /of decoratie zorgen dat de boel wel op zijn plaats blijft! Ik maak de deuvels ook altijd net een paar milimeter te kort dat de taart dus toch een minibeetje 'in' de taart eronder zakt.
Wat ik wel heel belangrijk vind bij zo'n grote taart is echt een goede stevige ondergrond die niet 'wiebelt' bij het optillen, dus een plank of een echte stevige schaal, niet een kartonnen plaatje of een wiebelig dienblaadje, bij het optillen loop je dan echt het risico dat in 1 klap al je deuvels omschieten.
Oke Yvonne bedankt, ik doe het eigenlijk ook altijd zoals jij boven schrijft: stevige plank enzo, maar 4 hoog heb ik nog nooit gemaakt en zat te twijfelen ivm vervoer. Bedankt.
Ik doe er altijd deuvels in. Plak het kartonnetje van de volgende taart met icing op de onderste taart en ga zo maar door.
Dan vervoer ik het in een hoge taartdoos naar de locatie.
en ik doe er een dikke cake drum onder, staat ook gewoon erg mooi met een lint er omheen.
Bedankt voor alle reacties. Ik ga hem thuis stapelen en dan maar voorzichtig rijden.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » taart stapelen en vervoer