1

Onderwerp: Grrrrr die lettersss

Wat een ellende,welke letter tapit ik ook gebruik het lukt me gewoon niet!Hier een taartje voor een kennis die 40 jaar word,haar man vroeg me er een te maken :)
20 cm gevuld met aardbeienjam en banktbr afgesmeerd met boterc!
Mijn relief mat is ook niet zo mooi uitgekomen is de eerste x dat ik hem gebruikt heb,heeft iemand nog tips hiervoor?

http://i44.tinypic.com/iyzimp.jpg

Re: Grrrrr die lettersss

hoi

Leuk taart hoor.

Nou die letters is een kwestie van oefenen,ik rol heel dun uit,smeer die tappits met crisco,en sla ik los op de rand van de tafel,na een paar keer dan komt die los.

Ik denk dat met de relief mat een beetje wat meer druk zetten met je rol,dan komt de details egaler op de fondant/marsepeijn.

Sucess,komt wel goed.

groetjes

keep on dreaming...
mijn website www.sweetdreamscakes.nl ook voor workshops in zwijndrecht

3

Sinds kort doe ik tylose door het fondant van de letters, werkt super!!!

www.taartmomentjes.nl Een taart voor elk moment.

4

of je tappit erin drukken en dan met een scherp mesje zelf uitsnijden.

Tel wat je hebt en NIET wat je mist!
http://www.taartvandaphne.webklik.nl

5

Tja de tappits....ik heb er ook heel wat stuk gemept.
Wat ik sinds kort doe is mn marsepein dun uitrollen, dan plasticfolie er over en dan de letters uitdrukken. Dat werkte echt erg lekker! De letters bleven op mn matje ligen en kwamen er mooi uit. Voordeel is ook dat je tappits lekker schoon blijven :)

Bij een reliefmat moet je opletten dat je marsepein mooi egaal is uitgerold. Ik smeer mn handen in met crisco en die haal ik dan over mn mat. Mat op mn marsepein en dan met mn roller er over heen.

6

Het is toch een leuk taartje geworden!

Petra, wat een geweldige tip trouwens, van het plasticfolie!!!

7

mijn manier om de letters er goed uit te krijgen is , ik gebruik mmf, rol dat heel dun uit, snij dat dan in smalle strookjes en laat die even liggen (iets drogen zeg maar)dan pak ik een strookje en steek daar de letters uit, en sla ze dr uit op mijn hand (mep dus het uiteinde op mijn hand,letters vallen dan op tafel.)

als  het niet lukt, dan priegel ik met een kwastje, door de tappits druk ik dan de letter eruit.

succes!

p.s verder een leuk taartje, met veel glitters :D

groetjes José

Ik gebruik ook de tip van de folie!!! Dat werkt heel goed. En met de relief mat doe ik het zo. Ik rol de marsepein uit over de ikea burolegger( dat is een werelds ding en lekker groot. Dan doe ik de relief mat op de marsepein en dan van uit het midden steeds met de roller. Vaak moet het een keer over omdat je de mat verschoven hebt... dan draai ik de hele handel om dus dan ligt de ikea mat boven op. Die haal ik er voorzichtig af. Dan doe ik de marsepein met mat en al tillen naar de taart. Omkeren boven de taart en de reliefmat er voorzichtig af halen. Zo blijven de werkjes mooi diep en vervormd je relief bijna niet. Hoop dat je het snapt... hihi.
groetjes Patricia

9

Ook hier een folie gebruiker.
Ben je eindelijk klaar met de taart en dan nog even de letters, nou vergeet het maar, want daar kan je nog een uurtje dan vooruit trekken, vooral als die geen een heerlijk lange naam heeft.

Maar echt eerst even de marsepein insmeren met crisco en dan folie erover, dat werkt echt  super.

Niet geschoten is altijd mis

10

Ik gebruik alleen dun uitgerolde marsepein of fondant. Je tappit erin drukken, even goed heen en weer bewegen, en eruit meppen :D

11

Ik vlind je bloemetjes en vlinders heel leuk trouwens! Heel fris, dat wit!

12

Dazwa84 schreef:

Ik vlind je bloemetjes en vlinders heel leuk trouwens! Heel fris, dat wit!

Vind ik ook!

13

Dazwa84 schreef:

Ik gebruik alleen dun uitgerolde marsepein of fondant. Je tappit erin drukken, even goed heen en weer bewegen, en eruit meppen :D

dat doe ik ook zo maar ik hoef ze er niet eens uit te meppen ze blijven er al uit.
heb er nooit problemen mee werkt bij mij erg makkelijk

kijk ook op www.mijnalbum.nl/Album=784KJKH8
groetjes van miranda.

14

Ik gebruik ook folie bij de tappits. Wel eerst heel dun uitrollen. Dan nog even over de tafel heen en weer en je trekt ze er met folie en al uit.
Mochten ze dan nog rafelen (en dat is best nog wel eens) dan ga ik er met een tooltje langs of snij ze met een plastik mesje bij. Met dat plastik mesje haal ik ook de binnenkanten eruit (van de a, o, e, enz).

Jammer van het r5elief in de taart, daar heb ik geen tips voor. Het leek me zo'n handig ding die mat. Maar ik wordt steeds nerveuzer om hem te gebruiken.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

15

Ik heb een la vol met allerlei soorten letters, maar ik gebruik ze nooit. Taartje vind ik overigens wel heel mooi geworden.

Niet denken, maar durven !

16

die letters ja heb ik ook lang op moetne oefenen en doe het nu met folie, ideaal! Vooral omdat de tappits ook fijn schoon blijven. :D

17

Ja tylose erdoor, gaat een stuk makkelijker.!

18

Ben het met linda eens en dan mep ik gewoon op mijn rollertje. Werkt perfect!