1 Laatst bewerkt door Cecie (01-05-2009 12:33)

Onderwerp: Polkadot met een twist en tropische bloemetjes

Vandaag kreeg ik, in het kader van het PINO-onderzoek waar mijn zoontje aan mee doet, bezoek van collega-forummer Carlinda. Tja, daar moest natuurlijk wel een taart bij de koffie. ;)

Aangezien mijn zoontje vandaag twee inentingen kreeg en er bloed afgenomen zou worden, vond ik dit een toepasselijke thema.

http://farm4.static.flickr.com/3548/3490415099_695c5464e2.jpg?v=0

http://farm4.static.flickr.com/3322/3491228804_fa8ea91640.jpg?v=0

Chocoladebiscuit gevuld met banketbakkersroom en met witte chocolade*, frambozengelei en slagroom.

Ik heb uit goede bron dat hij erg lekker is. :lol:
Alleen jammer van de poedersuiker maar die heb ik toch echt nodig voor het uitrollen. Iemand een tip/idee?

Gisteren op visite bij vrienden een bloementaartje meegenomen. (Het tropische slaat op de vulling ;) )

http://farm4.static.flickr.com/3579/3490425911_dc6ecd606d.jpg?v=0

http://farm4.static.flickr.com/3569/3490425719_7229be78a3.jpg?v=0

Chocolade biscuit gevuld met abrikozenjam, slagroom en stukjes ananas, afgesmeerd met botercreme met een aardbeiensmaakje.

*Ik heb de chocolade gesmolten en op de taartlaag gesmeerd. Ik heb wel ontdekt dat je het beter op de onderste taartlaag kunt doen en niet op de tweede, zoals ik gedaan heb. :D

If life gives you lemons, make lemonade

2 Laatst bewerkt door Titataart (01-05-2009 16:13)

Re: Polkadot met een twist en tropische bloemetjes

Leuke taarten geworden. Lekker frisse bloementaart ook.
PINO-onderzoek...wat is dat?

Kleine tip.....om de poedersuiker weg te krijgen kan je met een zachte kwast, of door zachtjes te aaien de suiker wegvegen. Is dit niet genoeg, dan kan je ook ervoor kiezen om af te lakken met eiwit. Om het veilig te houden kan je dan opgelost eiwitpoeder gebruiken. Voor Marsepein. Ik weet niet of dit ook kan met Rolfondant.
Ik strooi overigens alleen op m'n werkblad poedersuiker en m'n roller smeer ik heel dun in met crisco. Ik maak tijdens het uitrollen wel iedere keer de plak los van m'n werkblad, maar keer deze nooit om. 1 Kant heeft zo geen poedersuiker! En mocht het toch een beetje plakken, dan smeer ik een h

Groetjes v. Annette.

3

Leuke taartjes en idd,alleen het werkblad met poedersuiker en verder niets,ook niet de lap in zijn geheel omdraaien of zo,zo doe ik het altijd en gaat zo :thumb:

groetjes,Natasja.
Mijn taarten op www.pvyc8jcd.mijnalbum.nl

4

Leuke taartjes!

Ziet er leuk uit, klinkt als een lekkere vulling.

Ik heb sinds vorige week crisco en dat is echt ideaal. Ik gebruik helemaal geen poedersuiker meer. Ik doe het op mijn roller en op het zeil waar ik de fondant op uitrol, geen gedoe met witte vegen en zo...

6

MMMMMMM, die was lekker zeg!!! En je had de reacties op kantoor moeten horen! Jaloers dat ze waren! En leuk dat ze je taart vonden! En terecht, hij was niet alleen heerlijk, maar zag er ook nog eens ontzettend mooi uit!
Wat ga je volgende maand voor me maken :D?

Eigen taart is goud waard!
Groetjes, Carlinda
www.carriescakes.nl

7

Titataart schreef:

Leuke taarten geworden. Lekker frisse bloementaart ook.
PINO-onderzoek...wat is dat?

Het PINO-onderzoek is een onderzoek naar een nieuwe inenting voor baby's. Dit is natuurlijk al helemaal getest en veilig maar nu moeten ze kijken of het in de praktijk, als het samen met de andere inentingen gegeven wordt, ook goed werkt.

PINO staat voor Pneumokokken Immunologie en Neus Onderzoek. Kinderen krijgen nu al een pneumokokkenprik die beschermt tegen 7 typen pneumokokken (waaronder die die hersenvliesontsteking veroorzaakt) maar het nieuwe vaccin beschermt tegen 10 typen. Hierdoor beschermt het baby's en jonge kinderen beter tegen longontsteking en oorontsteking.

N.B. Iedereen heeft deze bacteri

8

Bedankt voor de tips! Ik ga in ieder geval crisco kopen.

Ik draaide mijn fondant ook niet om maar ik deed er een beetje poedersuiker op om te voorkomen dat hij vastplakt aan mijn deegroller. Maar daarvoor ga ik dus nu de crisco eens proberen.

En de tip met eiwit is ook een goede voor als het toch nog mis gaat, vallende fondant of zo, uitschietende deegroller :s