1

Onderwerp: bruidstaart als dessert

as vrijdag komt een bruidspaar voor een proefsessie bij mij. Maar wat ik vrij lastig vind, is dat ze de taart(en) als dessert willen gebruiken.
Ze hebben me al een foto toe gestuurd, en dat was een ganache taart. Maar ik wil ze natuurlijk meer laten proeven.
Hebben jullie nog lekkere ideeen?
En welke vullingen zijn lekker in een ganache taart?

Alvast bedankt......:)

oefening baart kunst! Groetjes Natasja

2

Re: bruidstaart als dessert

Slagroom met kersen vind ik heerlijk in ganache, maar dat moet wel in de koelkast. Maar ook de botercreme mix met wat kersenjam erdoor heen is super! En hoeft dus niet in de koelkast.
Verder kunnen er natuurlijk ook chocoladevullingen in (vind ik zelf een beetje teveel worden, zeker als dessert). En nog veel meer, maar alles blijft een kwestie van smaak.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

Ik vind kersen en slagroom ook een goede combi. Je kunt pati-creme gebruiken ipv slagroom, dat kan buiten de koelkast bewaard worden en is net zo lekker (sorry ik weet het..ik ben op promotour voor pati-creme :-)

4

Valy schreef:

Je kunt pati-creme gebruiken ipv slagroom, dat kan buiten de koelkast bewaard worden en is net zo lekker (sorry ik weet het..ik ben op promotour voor pati-creme :-)

hoi valy
wat is paticreme  en waar kun je dat kopen?

groetjes gea

pluk de dag

5

Het is een soort van hele stijve slagroom. Ik vind het net zo lekker smaken in een taart.. en het is als vulling buiten de koelkast te bewaren, dus dat is een groot voordeel. Ik koop het bij de tafel van 18 in Utrecht, daar hebben ze het alleen in liter pakken.. maar het is ook verkrijgbaar bij groothandels, van het merk blue band o.a.

6

Sinaasappel is ook lekker icm chocolade.
Lemond curd kun je ook maken van sinaasappelsap (Orange curd).

liefs Saskia
Elke dag is een cadeautjes, pak het uit.