1

Onderwerp: vraagje

Ik heb het biscuit al gemaakt en in de vriezer gedaan, nu wil ik hem vullen met een laag botercreme en de anderlaag met aarbeienjam daarna bekleden met marsepein.
Ik heb hem op moederdag (10 mei) nodig.

Hoelang van te voren moet ik de taart uit de vriezer halen en kan ik het biscuit daarna nog een x invriezen (ik denk zelf van niet) maar ja je weet maar nooit.

Wie kan mij een goede raad geven zodat ik nog een lekkere verse taart heb op die dag.

2

Re: vraagje

ik haal de taart uit de vriezer als ik em ga vullen. (Dus ik vul hem als hij nog bevroren is) Voordat ik toe ben aan afsmeren en bekleden is hij al ontdooid. (en ik heb nog nooit een "droge" biscuit gehad)
Nog eens invriezen weet ik niet, dat heb ik nog niet geprobeerd.

3

Maar ik heb het biscuit nog niet gesneden is dat dan geen probleem als hij nog bevroren is?

4

Patricia29 schreef:

Maar ik heb het biscuit nog niet gesneden is dat dan geen probleem als hij nog bevroren is?

Biscuit ontdooit heel snel, je kunt al vrij snel je taart doorzagen. Ik zou de taart niet meer invriezen. Sommige zeggen dat het wel kan, ik vind van niet.

5

Ik heb laatste een biscuit ingevroren, eruit gehaald, vullingen gemaakt en tegen die tijd was het kapsel al aardig ontdooid. Alleen in het midden niet, maar ik vind dat altijd wel fijn. Ze zijn nooit droog/nat.

Ik heb de taart aan een collega gegeven. Die hebben er van gegeten en de taart weer ingevroren, totdat de rest van de familie kwam. Weekje later. Ze wist overigens, dat het kapsel ingevroren was geweest. De taart kwam er perfect uit, smaakte prima en zag er goed uit.

Erg vaak gebeurt het, dat vlees in de supermarkt ook al ingevroren is geweest, voordat het in de winkel terecht komt...en dat vriezen we allemaal ook weer in.

Ik zou het zelf alleen niet doen, omdat ik bang zou zijn, dat iemand er ziek van zou worden. Het zekere voor het onzekere. Maar nogmaals, mijn college zei dat het prima ging.

Kim's Taartjes! Wat zullen we vandaag weer eens verzinnen om te kunnen bakken?