1

Onderwerp: Rafelbloemen

Als ik gebruik maak van welke uitsteker dan ook, altijd rafels.... Op zich geen probleem, laat zich makkelijk netjes wegwerken. Maar nu mag ik voor een collega een ontzettend leuke taart (vind ik zelf dan he!) maken met behoorlijk veel bloemetjes.... Is er misschien een superhandige truuk die dit een beetje makkelijker maakt????

Enjoy!

2

Re: Rafelbloemen

als je het bloemetje uitdrukt en als de fondant aan de uitsteker blijft plakken.
Rol dan met het rolletje over de uitsteker heen.
Dan pas haal je het bloemetje er weer uit.   :)

3

Wanneer ik iets uit steek, dan laat ik de fondant eerst iets indrogen, daarna steek ik uit en voor ik de uitsteker los haal, beweeg ik hem even goed heen en weer. Ik heb daardoor geen rafeltjes, hoe dun ik het ook uitgerold heb.

Hoop dat je er iets aan hebt ;)

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

4

misschien even crisco gebruiken, opsmeren en weer wegvegen, maar dat net je uitstekers weer wat vetter worden. misschien door afwasmiddel of afwasmachine een beetje uitdrogingsverschijnselen, wat je zeker bij plastic kan krijgen na verloop van tijd!

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

5

De tip van Annelies is ook heel erg goed.
Zo doe ik het met de gumpaste. :)

6 Laatst bewerkt door lilo (29-04-2009 10:22)

Fondant/gumpast/marsepein uitrollen, even laten liggen (=drogen), dan omkeren en dan pas uitsteken en schuiven. Als de paste in je uitsteker blijft zitten kun je ook nog even met je vinger langs de randjes en dan ben je vrijwel zeker rafelvrij!

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

7

Hier een te ongeduldig type dus..... Ga het de volgende keer op de lilomanier proberen.... (nieuwe avatar trouwens?)

Enjoy!