1

Onderwerp: 1e keer met marsepein

Hallo,

Ik wil graag voor zaterdag cc's maken met een marsepeinen 25 erop (aangezien ik 25 wordt) maar heb nog nooit met marsepein gewerkt. Heb me moeder er al op uit gestuurd om het te halen (bij een bakker) maar hoe kan ik het best beginnen? ben echt nog een beginner met alles van bakken :-/

kan ik op me cc jam doen en dan de 25 erop plakken of moet ik botercreme ervoor gebruiken? begrijp uit het forum en uitleg dat ik eerst poedersuiker op aanrecht moet doen en marsepein uitrollen en dan de 25 uitsteken?

Alvast bedankt!!

2

Re: 1e keer met marsepein

Ja je kan het gewoon met jam erop plakken. wat ik zelf zou doen is eerst een rondje  ter grootte van je cupcake uitsteken en daarna in een andere kleur de 25 erop doen. Staat denk ik net iets leuker! Succes ermee!

3

Je marsepein goed doorkneden en evt. kleurtje erdoor. Aanrecht met poedersuiker bestrooien.. dit moet je regelmatig doen anders wordt ie te plakkerig..helemaal als je hem kleurt. Als ie soepel is kun je hem uitrollen en de vormpjes eruit steken. Echt genoeg poedersuiker gebruiken! Met uitrollen ook de marsepein aan de bovenkant bestrooien.

Ik geloof dat je beter niet met jam kunt vastplakken..kans dat de marsepein smelt. Beter botercreme gebruiken.

suc6!

4

kan wel met jam? Goed om te weten..wilde er vanavond ook een paar versieren.

5

ja volgens mij wel hoor! Ik ben niet zo'n cupcakebakster, maar de laatste keer dat ik er een paar heb gebakken heb ik het gewoon met jam gedaan en dat ging goed! Ik zou trouwens niet de bovenkant van je marsepein met poedersuiker bestrooien, want dan krijg je zo'n wolkjeseffect. Je kan dan evt. als de marsepein blijft plakken beter je roller met crisco insmeren.

6

ja...dat kan ook inderdaad. Ik werk de restjes poedersuiker op het einde altijd weg met een beetje water...gaat altijd goed. Heb nog nooit met crisco gewerkt, ga ik eens proberen.

7

Crisco is ideaal spul vind ik. Met bijv. fondant kun je namelijk niet restjes met water wegwerken, want fondant en water gaan niet echt goed samen.

8

Bedankt voor alle antwoorden!!

alleen nog een vraagje, wat is crisco? heb ook nog nooit geen botercreme gemaakt, dus kan ik ook wel proberen om eronder te doen. kan ik dan gewoon de poedersuiker met roomboter die van de recepten doen? dat is uit me hoofd iets van 100 gram poedersuiker en 100 gram roomboter en nog iets geloof ik.

9

Ik vind 1:1 botercreme niet echt te eten...dan liever mix van de webshop. Maar dat red je natuurlijk niet om dat nog te bestellen. Misschien is het met een smaakje wel te doen..

Crisco is shortening, plantaardig vet. Je kunt het krijgen in de webshop of bij de toko. Je kunt ook frituurvet gebruiken..zo'n blok.

10

als je 1op1 gaat doen, wat ik ook niet lekker vind, maar die een beetje een smaakje geven, liefst iets zurig om het hele zoete weg te halen bv citroen, dan smaakt het redelijk, maar smaken verschillen natuurlijk.

je kan ook even naar ridderkerk rijden wat bij jou niet zover weg is en daar mix voor botercreme halen die wel erggggg lekker is. En het is sowiezo een aanrader om eens in die winkel te kijken, je doet er zoveel ideen op.

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

11

Of je mixt even een een beetje saroma door de botercreme heen. heb je er gelijk een smaakje aan!