1

Onderwerp: bak&vul-vragen

Vrijdag heb ik mijn eerste bestelling..een verjaardagstaart..2 lagen van 28 en 20 cm Omdat hij niet in de koelkast past ga ik hem vullen met pati-creme. Verder bekleden met marsepein. Allereerst een bakvraagje: ik heb een bloemnagel, is het nodig deze te gebruiken? Ik lees wisselende dingen..maar ik vraag me af of het kwaad kan hem te gebruiken als het eigenlijk niet nodig is..of de biscuit dan droog wordt ofzo.

Afhankelijk van hoe hoog mn mix wordt (iemand ervaring met de kapselmix van de tafel van 18?) ga ik ze in 2 lagen snijden. De vulling wil ik een laag met kersenjam en pati-creme. Voor de 2e laag wil ik gaan experimenteren met smaakje door de pati-creme. Ik zat te denken aan speculaas. Wat zal lekkerder zijn..speculaaskruimels of koekkruiden door de creme?

Lijkt jullie dit iets? als iemand suggesties heeft voor smaakje door de pati-creme dan hoor ik het graag! (in combi met de kersenjam)

En tot slot..cupcakes maak je met boter..kun je die mixen met de garde van de kitchenaid?

2

Re: bak&vul-vragen

- Je hebt geen bloemnagel nodig.
- Tweede vraag kan ik je niet mee helpen.
- Ik gebruik altijd de K- Klopper.

3

Is pati- creme  slagroom?

Want bij slagroom word aangeraden de taart in de koelkast te plaatsen.

Als je een niet zoete vulling wilt hebben die niet in de koelkast hoeft.
Kun je beter de boter-cr

4

pati-creme is een soort hele dikke slagroom die buiten de koelkast bewaard kan worden. Hij bevat ook nog eens minder calorieen dan gewone slagroom..helemaal prima dus!

5

nou dat is dan prima!

Die andere antwoorden die ik je gaf, zijn die naar je wens?

6

ja,helemaal! Goed om te weten dat een bloemnagel niet nodig is. En heb cupcakes beslag met de platte klopper gemixt, ging prima. Had het recept voor cupcakes van hier gebruikt (van Nigella)..echt super lekker.

7

Valy schreef:

pati-creme is een soort hele dikke slagroom die buiten de koelkast bewaard kan worden. Hij bevat ook nog eens minder calorieen dan gewone slagroom..helemaal prima dus!

Kan je dan ook het recept hiervan eens posten, want dat interesseert me wel :)

Men zegt wel: "Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?".

8 Laatst bewerkt door Valy (07-05-2009 11:34)

Ik koop het in literpakken bij de Tafel van 18 in Utrecht...het heet daar Pati-Krem. Het is ook verkrijgbaar bij groothandels, meestal van het merk Blue Band.

Verder werkt het hetzelfde als slagroom..gewoon opkloppen. Het wordt wel echt heel stijf...zonder klopfix of iets dergelijks.

9

Bloemennagel gebruik je volgens mij alleen om bloemen van icing op de spuiten. (kun je makkelijker draaien).
De rest heb ik niets zo'n verstand van, maar kersen en speculaas

10

Diva83 schreef:

Bloemennagel gebruik je volgens mij alleen om bloemen van icing op de spuiten. (kun je makkelijker draaien).

11

Ik heb uiteindelijk voor de taart van 28 cm geen bloemnagel gebruikt, en hij was helemaal prima geworden. De vulling is uiteindelijk een laag kersenjam met paticreme geworden, en een laag bastognecreme (paticreme met bastognekoekjes kruimels). Viel zeer in de smaak..gaat me zelfs nieuwe opdrachten opleveren. Jeuj!

12

chantal1980 schreef:
Diva83 schreef:

13

De taart klinkt heerlijk trouwens!
Staat het al in de taartenparade?

Berichten [ 13 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren