Onderwerp: hoeveel biscuitmix moet ik gebruiken?
hey hallo
ik heb een vraagje,hopelijk kunnen jullie mij helpen
ik heb een sheet bakblik van 27,5 x 37,5 x 5 cm
hoeveel biscuitmix moet ik hier in doen? en hoelang in de oven?
veel liefs jen
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » hoeveel biscuitmix moet ik gebruiken?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
hey hallo
ik heb een vraagje,hopelijk kunnen jullie mij helpen
ik heb een sheet bakblik van 27,5 x 37,5 x 5 cm
hoeveel biscuitmix moet ik hier in doen? en hoelang in de oven?
veel liefs jen
tja...als je eventjes links kijkt zie je een rubiekje "tabellen" daar kan je het antwoord op je vraag wel vinden....een beetje middelen...een beetje hoofdrekenen, dan moet het lukken.
bakken met een bloemnagel en hoe lang...tja daar kan ik je niet mee helpen...denk 30 minuten...dan effe checken...je hoeft nl niet echt de hoogte in...gewoon proberen dus en het deeg wat je over hebt maak je gewoon nog een bisquitje voor in de vriezer
http://www.felicitaartjes.nl/
Onder schema's kun je van alles terug vinden. Even water in je bakblik doen en meten hoeveel water er in gaat en dan een soortgelijke hoeveelheid uit het schema aanhouden.
ik heb zelf een bakplaat wat ongeveer overeenkomt, namelijk 24 bij 34 en gebruik 770 gram mix, 12 eieren en 77 gram water, en die komt altijd mooi eruit na 30 a 40 minuten. Altijd even voelen, niet iedere oven is hetzelfde, en ik gebruik geen bloemnagel, is niet nodig bij mij.
Voor 5 cm hoog zou ik zoveel niet gebruiken, als je hem zou verhogen zou ik meer gebruiken, maar zo niet dan zegt mijn schemaatje (gebaseerd op FunCakes biscuitmix met mijn oven) 480 mix, 370 ei, 48 water. bij 7 cm hoogte zou ik er 675 mix, 520 ei en 68 water in doen.
Gisteren nog een 29x29 cm gebakken die er prima op de hoogte die ik wilde uitkwam met dezelfde verhoudingen als bovenstaande berekening.
hartelijk bedankt voor de tips,ik ga het vanavond gelijk even uitproberen
groetjes jen
hoi marianne
ik heb jou schema uitgeprobeerd en het is perfect gegaan.
bedankt voor de tip.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » hoeveel biscuitmix moet ik gebruiken?