1

Onderwerp: mini taartjes??

Hallo!
Ik ben gevraagd om voor een trouwerij een 2 laags taart te maken en ipv van cupcakes,mini taartjes te maken,kan ik die beter van cake maken dan van biscuit??
Kunnen ze ook gevuld worden?
Ik heb geen idee wat ik hiervoor moet vragen omdat ik ze nog niet eerder heb gemaakt,anders eerst maar een paar maken en kijken hoe lang ik ermee bezig ben?
Groetjes Darlene

2

Re: mini taartjes??

Van biscuit lijkt me veel lekkerder dan gewone cake. Volgens mij kan je ze net zo vullen als bij de grote taart ook doorsnijden en een laagje er op doen, en met fondant of marsepein bekleden.Met kleine roosjes er op en suiker bloemen.
In het boek van Hoe versier ik een lekker koekje van Peggy Porschen staan hele leuke en schatigge kleine mini taartjes.

groetjes van Ann

3 Laatst bewerkt door Darlene Visser (26-04-2009 18:49)

nanan schreef:

Van biscuit lijkt me veel lekkerder dan gewone cake. Volgens mij kan je ze net zo vullen als bij de grote taart ook doorsnijden en een laagje er op doen, en met fondant of marsepein bekleden.Met kleine roosjes er op en suiker bloemen.
In het boek van Hoe versier ik een lekker koekje van Peggy Porschen staan hele leuke en schatigge kleine mini taartjes.

Maar die van Peggy Porschen zijn ook van cake gemaakt!!
Het lijkt mij moeilijker van biscuit,want als je er rondjes van uitsteekt,zit er geen korst meer omheen en dan kun je er heel moeilijk botercreme op smeren!!!
Ik heb eens geprobeerd een biscuit in vorm te snijden en er botercreme op te smeren,maar dat wou voor geen meter,de zijkanten zijn dan veel te zacht!!
Iemand anders nog tips???

4

ik ging laatst voor de grap eens kijken wat er allemaal in mijn oven kon, erin gingen koffiemokken en soepschaaltjes, zijn uiteindelijk leuke mini taartjes geworden :D misschien dat een idee??

5

evelien1001 schreef:

ik ging laatst voor de grap eens kijken wat er allemaal in mijn oven kon, erin gingen koffiemokken en soepschaaltjes, zijn uiteindelijk leuke mini taartjes geworden :D misschien dat een idee??

Lees idd steeds vaker dat mensen andere dingen dan bakvormen in de oven stoppen. Zijn kopjes, mokken en schalen e.d. daar gewoon geschikt voor? ben je niet bank dat ze uit elkaar spatten?

6

Als ze van RVS zijn is het helemaal geen probleem en de meeste serviezen zijn tegenwoordig ovenvast. Volgens mij is er ook een tekentje voor maar dat weet ik niet zeker.
Ik zou er geen heel duur servies inzetten, maar gewoon van die overgebleven kopjes. Je kent het wel, er sneuvelen er te veel dus koop je nieuwe en dan hou je de overgebleven over.

maar je hebt ook hele kleine ovenschaaltjes voor bijv. creme brulee (1 persoons). Die kunnen ook in de oven.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

7

Elliev schreef:
evelien1001 schreef:

Lees idd steeds vaker dat mensen andere dingen dan bakvormen in de oven stoppen. Zijn kopjes, mokken en schalen e.d. daar gewoon geschikt voor? ben je niet bank dat ze uit elkaar spatten?

niks is hier tot nu toe kapot gegaan. ik wist niet of ze wel of niet in de oven konden maar ja ik dacht zo van koffiekoppen en ander servies word toch ook afgebakken dus het is vaak al in de oven geweest.

dure dingen heb ik niet dus als ze kapot gaan maakt het niet veel uit voor mij haha

8

ik heb niet eens een duur servies dus dat is het proberen wel waard. kun je leuke vormpjes mee maken.

gebruiken jullie ook wel eens pannen voor extra hoge taarten?

9

voor extra hoge taarten verhoog ik mijn bak blikken met bakpapier ;)
en ik heb blokker servies de gaat prima in de oven heb vaker dingen in de koffie kopjes gebakken.... ook de terracotta plant potten zijn handig.. en super goedkoop :D