1

Onderwerp: eerste stapel met gebreken !!

zo hier mijn eerste stapel. helaas wist ik niet dat je niet mocht afsmeren met de botercreme van de shop. dus hij ging smelten, vreselijk balen. maarja mijn dochter vond hem super en voor haar was hij gemaakt. gevuld met toblerone mouse en chocolade mouse en de ander met gele room zelf gemaakte aardbeien jam en manderijntjes en een laagje chocola. hij was wel erg lekker.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-POCAPKER-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Album=NX36RFMN
groetjes,en veel bak plezier, wendy

2

Re: eerste stapel met gebreken !!

ziet er goed uit..en zeker voor de eerste... en dat weet je nu voor de volgende keer;)

mijn nieuwe website is in de lucht...neem een kijkje op www.personaltouch-cakes.com

3

Heel erg leuk geworden. Maar niet afsmeren met de botercreme van de shop?? Hoezo niet?? Ben even nieuwsgierig?? Wist ik niet

Ben nieuw in de taartwereld en ben erg nieuwsgierig naar alles op dat gebied.

4

Ziet er wel superkleurig en mooi uit! Zie niets van het smelten!

5

Super mooi zeg! :thumb:

6

heel mooi!

groetjes Bibia

Wat een super leuke taart!

Dat van het afsmeren van de shop snap ik ook niet helemaal!?! Waarom niet??

8

Ziet er mooi uit!!!!

Volgens mij is het zo dat je de botercrememix van de shop aanmaakt met water. En het water in de mix kan de marsepein/fondant doen smelten. Daarom wordt aangeraden om af te smeren met 1:1 botercreme.

Groetjes Elise

9

Mooie stapel, maar uhhh....ik smeer altijd af met de botercreme van de shop....geen problemen hoor!

Leuk dat groen en blauw, vind dat altijd een mooie combi!

Winkel, (gast)workshops en taarten op maat. En voorjaar 2014 komt ons eerste 3d taartenboek uit!
Kijk voor meer info op; www.hetbontetaartje.nl

10

Mooi!!!
Ikzelf smeer altijd af met botercreme van de mix van de shop. Nooit problemen mee. Ik heb eenmaal in mijn leven een smeltende taart gehad maar dat had een hele andere (en duidelijke) oorzaak.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

11

ik had de taart zaterdag gemaakt en zondag uit de koelkast gehaald . toen waren  er allemaal smelt plekken. had het toen opgezocht op deze site en toen kwam ik allemaal berichten tegen met het zelfde probleem. als je iets aanmaakt met vocht dan kan het gaan smelten. als je de taart de zelfde dag opeet is er misschien wel niets aan de hand.

12

Mooie stapel!

Groetjes Vanessa "Taart van mijn zus"
"Life is like a box of chocolates, you'll never know what you gonna get"

13

Schitterende taart hoor!
Maareh...ik smeer ook altijd af met botercreme van de shop.
Begin nu toch wel een beetje zenuwachtig te worden. Heb voor het eerst een taartje in de vriezer liggen omdat ik er dit weekend anders 4 moest maken...Hoop niet dat ie gaat smelten dan :o

Er schijnt altijd wel ergens de zon

14

Wat een leuke taart. Mooie kleurtjes en leuk ontwerp.

Nog gefeliciteerd met je dochter!

15

Carin schreef:

Mooi!!!
Ikzelf smeer altijd af met botercreme van de mix van de shop. Nooit problemen mee. Ik heb eenmaal in mijn leven een smeltende taart gehad maar dat had een hele andere (en duidelijke) oorzaak.

Ik smeer ook altijd af met de botercreme van de mix en heb ook nog nooit problemen gehad *even afkloppen*.

Ik ook hoor, altijd met de mix uit de shop maaaaar ik moet wel zeggen dat ik ipv 200 ml water 150 ml water toevoeg... Maar je taart is wel heel leuk geworden.

smakelijke groetjes
patricia

17

Ik heb 1x afgesmeerd met mix van de shop maar doe dat dus ook nooit meer!!
Het zakte echt in.
Misschien inderdaad wel met 150 ml water maar ik probeer het niet meer mij te nat 1op1 is het beste voor mij

Vanaf nu geef ik ook Boetseerworkshops!
Kijk voor meer informatie op de site van Taart en Decoratie!!

18

Vergeet ik het nog bijna te zeggen!!
Mooie stapel heb je gemaakt!

Vanaf nu geef ik ook Boetseerworkshops!
Kijk voor meer informatie op de site van Taart en Decoratie!!

19

De stapel is op zich goed gelukt, maar misschien kun je de taart de volgende keer beter op een koele plaats bewaren ipv de koelkast. Deze is te koud. Volgens mij ligt de oorzaak eerder daaraan dan de mix.

groeten Annemieke
Cake It

20

Ik vind hem prachtig!

"Kleine muisjes hebben kleine wensjes, beschuitjes met gestampte mensjes" (John O' Mill)
Groetjes Natasja S

21 Laatst bewerkt door Roanne (28-04-2009 20:34)

Ik smeer ook altijd af met de botermix van de shop, nooit last van gehad.

Ben je niet vergeten een dijkje te spuiten bij je vulling, zodat dit niet in contact komt met de fondant/marsepein ?????

Groetjes Margreet

22

Moooie taart hoor!

23

Roanne schreef:

Ik smeer ook altijd af met de botermix van de shop, nooit last van gehad.

Ben je niet vergeten een dijkje te spuiten bij je vulling, zodat dit niet in contact komt met de fondant/marsepein ?????

nee ik had zelfs een dijkje gespoten, weet nu niet of ik gewoon pech heb gehad en of ik nu de volgende keer weer met deze creme afsmeer ??