1

Onderwerp: Hoe krijg ik een 'lakglans' zonder glitters

Ik moet een viool maken voor een communie. Ik kleur 'm dan met bruinekleurstof met alcohol.
Ik wil nl een glans er overheen alsof hij gelakt is net als een echte viool.
Ik wil er niks opsmeren waar glitters inzitten want dan is het effect weg.

Heeft iemand een idee hoe ik dat kan realiseren? :O

2

Re: Hoe krijg ik een 'lakglans' zonder glitters

Ik denk dat ik het met crisco zou proberen :)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

3

Ik heb in een andere topic gelezen dat men iets glanzend krijgt door er wat piping gel op te smeren. Het was dacht ik een topic over een taart in de vorm van een hond, maar weet niet meer welke.:s

Hoop dat je er iets aan hebt ;)

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

4

Heb net hetzelfde gelezen als Annelies. Iets met een schaats, waar de ijzers met piping gel waren bestreken. Sorry, dat ik niet meer weet van wie dit was...

Enjoy!

5

bloemen maak je mooi glanzend (zoals hulst) met confectioners glaze.
Kan even niet vinden hoe ze dat hier noemen.

6 Laatst bewerkt door Petr@ (27-04-2009 20:11)

Ik denk dat ik het ook zou doen met confectioners glaze, maar dat is volgens mij hier moeilijk verkrijgbaar. Debbie Brown gebruikt het in een van haar boeken bijvoorbeeld om een auto te laten glanzen.

7

Annelies schreef:

Ik heb in een andere topic gelezen dat men iets glanzend krijgt door er wat piping gel op te smeren. Het was dacht ik een topic over een taart in de vorm van een hond, maar weet niet meer welke.:s

Hoop dat je er iets aan hebt ;)

Hoi ik denk dat je die van mij bedoeld de 3D mopshond.
Ik heb daarvoorbij de ogen en neus en nagels Piping gel gebruikt. Hier bij de webshop gekocht maar bij de recepten staat ook een recept om het zelf te maken.. dus je zou het kunnen proberen op een proefstukkie?
Je krijgt dus echt een natte glans en geen metallic.

Ik lees ook veel over confectioners glaze voor glanzende delen Ik vraag me af of dat hetzelfde is als cacaoboterspray, dat gebruiken ze in de patisserie ook vaak om over marsepeinen figuurtjes te spuiten zodat deze gaan glanzen.

Kijk ook eens op: [url=http://www.cakestudio.nl
Groetjes.... Constance  :) voor leuke 3D workshops

8

Zowel van de hond als van de schaats klopt.
Ik heb namelijk de ijzers van mijn schaatstaart laten glanzen d.m.v. piping gel. Kwam op het idee door foto in het boek van Debbie Brown, waar ze water effect had gemaakt met piping gel. 'Sprite Waterfall'. Uit hetboek Enchaning Magical Cakes.
Dus toen dacht ik als ik dat spulletje nou eens gebruik om het zilver geschilderde schaatsijzer mee af te lakken, dan krijgt het vast nog een betere metaallook. En dat klopte dus.

Groetjes v. Annette.

9

Bedankt voor de tips.

Ik zal het eens proberen met piping gel.
ik heb een 'proef' viool gemaakt en hier kan ik het op uit proberen.

Als er nog meer tips zijn dan hoor ik het graag.

Bedankt dames :thumb: