1 Laatst bewerkt door Renren (25-04-2009 12:50)

Onderwerp: Plantaardig (frituur)vet?

http://www.deleukstetaarten.nl/index.ph … :Fondant_2
Ik wil dit maken, maar er staat dat ik plantaardig (frituur)vet nodig heb.
Wij frituren niet, en mensen in onze omgeving ook niet, dus daar kan ik het ook niet aan vragen.
Mijn vraag is dus, vet, kan dat ook boter zijn? Of iets wat gewoon te krijgen is in de winkel, wat ik ook nog zou kunnen gebruiken in het verdere dagelijkse leven, zonder dat het zonde is geweest van mijn geld?

EN hoe krijg ik het voor elkaar dat het fondant blijft plakken op de ondergrond?
En hoeveel ml is 1 kopje ongeveer?

Bij voorbaad dank!

Ik maak sites. Cakes alleen voor de lol.

2

Re: Plantaardig (frituur)vet?

Frituurvet kun je ook na het maken van fondant nog gebruiken hoor. Je kunt het gebruiken om je handen in te smeren zodat de marsepein of fondant niet aan je handen blijft plakken of om te zorgen dat het wat soepeler wordt. In plaats van crisco dus...

3

Een blok plantaardig frituurvet kost iets van 69 cent, en kun je daarna inderdaad nog gebruiken als alternatief voor Crisco.

Fondant plak je met een beetje water, of bedoel je dat niet?

En een kopje is ca. 150 ml.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4 Laatst bewerkt door Renren (25-04-2009 11:36)

Dat bedoelde ik wel, harstikke bedankt!
Nog een vraag, we gaan, om de kosten, en omdat ik er veel moet maken, muffins maken van cakemix. Hoeveel minuten moeten die in de oven? 20 minuten?

5

Ik denk dat je cupcakes dan gaat maken ipv muffins, wat dat is een ander recept.
Ik denk inderdaad dat je met 20 minuten klaar bent (zelf bak ik ze van FunCakes Cupcake mix in 17 minuten, maar dat schijnt best kort te zijn).

6

Marianne schreef:

Ik denk dat je cupcakes dan gaat maken ipv muffins, wat dat is een ander recept.
Ik denk inderdaad dat je met 20 minuten klaar bent (zelf bak ik ze van FunCakes Cupcake mix in 17 minuten, maar dat schijnt best kort te zijn).

Wat is nou het verschil? :o
Ik begin echt net.

7

Het gaat om twee verschillende soorten baksels ;)
Even een quote uit een ander topic waar lilo het goed uitlegt:

Muffins zijn veel steviger en minder zoet dan cake. Je eet het ook meer als een broodje dan als een cakeje en kan ook goed met allerlei hertige vullingen. Cupcakes zijn gewoon cakejes in een cupje.
Bij een typisch muffin beslag mix je de droge en de natte ingredienten apart en meng je daarna met een vork door elkaar tot net alles is gemengd.
(...)
De benamingen muffins en cupcakes worden veel door elkaar gebruikt.

Het handige aan cupcakes vind ik dat je ze plat kunt houden en dan kunt decoreren :)

8

Ohja, ik maak cakes in een cup.
Morgen ga ik aan mijn eerste lading beginnen, zal niets bijzonders worden. Maar moet er wel 90 maken.

Dankje :D